Avatar billede themunk Nybegynder
04. juni 2004 - 21:37 Der er 12 kommentarer

Bredbånd forbindelsen mellem pc og router brister

Hej har lige fået bredbånd som "gør det selv" som jeg mente ikke ville volde mange problemer men det gjorde det alligevel.
Min router og Splitter sedder ordenligt da det 2 gange har funkgeret, dog kun i 30 sek ver gang, så bliver jeg logget af.
nu virker det slet ikke mere.
Har forbindelse med Cybercity på min router og min computer også med routeren, men tror at min router og pc ik vil snakke sammen.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig :)
Avatar billede sukos Juniormester
04. juni 2004 - 21:44 #1
æhhhhh, har du fulgt brugsanvisning 100% ???
Så vidt jeg ved, kommer du ikke på nettet, (rigtigt), førend du "aktiverer" din forbindelse.

Og, (mener jeg), skal du bruge et bestemt kabel, (fulgte med), fra splitter til router
Avatar billede themunk Nybegynder
04. juni 2004 - 21:46 #2
det med kablet? har jeg brugt et ganske normalt forlænger kabel (RJ11) for at forbinde min computer med splittern, går det?
Avatar billede dmskay Nybegynder
04. juni 2004 - 21:56 #3
har du skrevet password og bruger navn til routeren
Avatar billede themunk Nybegynder
04. juni 2004 - 22:03 #4
ved ikke om det er til routern men til I.explore har jeg. de 2 gange det lykkedest for at få ca. 30 sek online var at der blev ændret et lille tal under "tilnet 10.0.0.1 23023" i dos mode, som gav adgang til routorns hukommelse. Men det tal blev lavet om igen efter de 30 sek og nu bliver det hele tiden ændret med det samme som mom det ik vil gemmes.
det liger at de nuller der står foan forsvinder når man gemmer, og fik af vide af en at der skulle stå 0101 i stedet for 35 som er standrat? det siger mig ikke meget og efter det er gemt står der kun 101
Avatar billede dmskay Nybegynder
04. juni 2004 - 22:44 #5
da jeg fik CC gik jeg ind i IE og skrev 10.0.0.1 så kom jeg ind i routeren hvor jeg skulle skrive mit bruger navn og password og så har det kørt lige siden, håber det hjælper dig
Avatar billede themunk Nybegynder
04. juni 2004 - 22:45 #6
ok prøver det lige
Avatar billede dmskay Nybegynder
04. juni 2004 - 22:55 #7
brugernavn og password har du fået i de papir der var med i kassen fra CC
Avatar billede themunk Nybegynder
04. juni 2004 - 23:30 #8
hmm men kunne ikke finde ud af at skrive ip´en ind i IE skal den skrives som internet adresse eller lan wan eller sådan
Avatar billede dmskay Nybegynder
05. juni 2004 - 10:11 #9
den skal skrives som internet add.
Avatar billede dmskay Nybegynder
05. juni 2004 - 10:16 #10
undskyld jeg var lidt hurtigt den rigtige add. er http://10.0.0.1:2033
indtast "admin" i brugernavn og "1234" i adgangskode
Avatar billede themunk Nybegynder
06. juni 2004 - 20:34 #11
Det vil ikke virke den kan ikke genkende adressen. er der andre måder eller ved nogen, hvorfor at der ikke kan komme forbindelse mellem routern og computern. Dog er der netværks forbindelse men den kan ikke kominikere med computern.
kun i gennem routerns hukommelse i dos mode er der forbindelse "telnet 10.0.0.1 23023".
Avatar billede dmskay Nybegynder
06. juni 2004 - 21:03 #12
så har jeg ikke flere ideer  sorry