Avatar billede symantec Nybegynder
04. juni 2004 - 09:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Redigere mine billeder?

Jeg vil gerne lave mine billeder jeg har taget mindre.
Når jeg højre klikker på billedet og vælger "rediger" så siger den at der ike er tilknyttet et program der kan dette.
Og jeg har heller ikke noget program der kan.
Tror jeg kom til at slette det.

Hvilket program (gratis og simpelt) vil i anbefale jeg downloader?
Avatar billede nogetfx Nybegynder
04. juni 2004 - 09:57 #1
Det kommer vel an på hvor meget du vil redigere...

Hvis du bare skal beskære og FX gemme det i et mindre/andet format, kan du sagtens nøjes med irfanview, som i bund og grund bare er et billedvisningsprogram, som FX acdSee: http://www.irfanview.com/

Der findes også Gimp, jeg kender det dog ikke selv. Men der skulle vist være muligheder for at lavet mere i det...
http://www.gimp.org/windows/
Avatar billede perj Nybegynder
04. juni 2004 - 09:57 #2
IrfanView.com
Avatar billede perj Nybegynder
04. juni 2004 - 10:01 #3
Avatar billede summer Mester
04. juni 2004 - 10:08 #4
Og så er prg. på dansk, hvilket er dejligt for os gamle hønisser ;-)
Avatar billede nopsen Ekspert
04. juni 2004 - 12:59 #5
Hvis det eneste du skal er at gøre billederne mindre, kan du nøjes med paint som er indbygget i windows.
Avatar billede symantec Nybegynder
06. juni 2004 - 16:09 #6
Irfanview it is.... læg lige et svar og tak for hjælpen.
Avatar billede nogetfx Nybegynder
06. juni 2004 - 16:21 #7
Det er alt for mange point til dette spm. Tag de 170 selv og FX del 15 til perj og jeg...
Avatar billede thue Nybegynder
06. juni 2004 - 18:23 #8
Jeg kan varmt anbefale programmet ACDSee.

Virker rigtigt fedt - klare alt. Det kan også selv generere HTML-koderne hvis du fx. ønsker at ligge billeder på et site.

Kan hentes i trialversion på:
http://www.acdsystems.com/English/Products/ACDSee/index.htm

Enjoy ;-)