Avatar billede pnofects Nybegynder
03. juni 2004 - 19:43 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

xp login

jeg har i længere tid haft glæde af at læse mange af jeres indlæg

og håber nu i vil hjælpe mig.

jeg har en stationær pc med styresystem xp pro.

når login skærmen kommer, plejer jeg at trykke ok og derefter komme til wondows skrivebordet.  men ak ak ak...

For 14 dage siden begyndte min pc at skrive at der kun var 15 dage tilbage til min login udgik(jeg havde lige installeret windows på ny).

de dage er nu gået... og jeg kan ikke logge ind.

hvad gør jeg for at slette min kode, og igen kunne bruge min pc???
Avatar billede espersen Novice
03. juni 2004 - 19:57 #1
Træt af at skulle klikke på dit ikon på XP's velkomstbillede?

Vælg start -> Kør og skriv"control userpasswords2".

Dette åbner en dialogboks, som er også kendt fra Windows 2000. Fjern afkrydsningen i "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge...", og du vil blive bedt om at angive standard brugernavn og adgangskode, og Windows logger efterfølgende automatisk på med den angivne bruger og dennes angivne kode.

(men det kræver at du kender din adgangskode)
Avatar billede pnofects Nybegynder
03. juni 2004 - 20:04 #2
ja jeg kender ikke min adgangskode....
andre gode råd

jeg er desparat
Avatar billede espersen Novice
03. juni 2004 - 20:08 #3
har du brugt en adgangskode ?
Avatar billede pnofects Nybegynder
03. juni 2004 - 20:27 #4
ikke såvidt jeg husker...

men det må jeg jo have gjort.. jeg har pillet ved så meget da jeg re-installerede...
Avatar billede kenp Novice
03. juni 2004 - 21:12 #5
Avatar billede kenp Novice
03. juni 2004 - 21:13 #6
(men hvorfor ændrede du ikke bare din kode inden den udløb???)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. juni 2004 - 21:26 #7
brug www.ultimatebootdisk.com, der er et fint tool, til at nulstille windows passwords med. Desuden indeholder den totalt mange andre gode tools.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. juni 2004 - 21:26 #8
Sorry forkert link. Det rigtige er her: http://www.ultimatebootcd.com/
Avatar billede kenp Novice
03. juni 2004 - 21:30 #9
james --> go det er nøjagtig samme program jg linker til ;)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. juni 2004 - 21:32 #10
kenp>> Meget muligt. Jeg linker dog til en CD, med en lang række af værktøjer, og ikke det enkelte værktøj.
Avatar billede pnofects Nybegynder
03. juni 2004 - 22:17 #11
http://www.riversen.dk/?side=tips.php#passrecovery
jeg har downloadet dette men kan ikke åbne filen (jeg har winzip)
kan i pakken den ud??
Avatar billede kenp Novice
03. juni 2004 - 22:24 #12
ja jeg kan godt pakke den ud uden problemer!
Avatar billede pnofects Nybegynder
04. juni 2004 - 17:34 #13
jeg har prøvet flere gange men kan bare ikke pakke den ud, og jeg har downloadet den flere gange. kan jeg hente den fra et andet sted??
Avatar billede kenp Novice
04. juni 2004 - 17:35 #14
Den er også på det link james har lagt
Avatar billede pnofects Nybegynder
05. juni 2004 - 12:02 #15
ok nu har jeg downloadet, og jeg kan pakke filen ud.

skal jeg ligge zip filen pakket på disketten??
eller skal jeg pakke den ud og derefter ligge den på disketten(jeg synes nemmelig ikke at jeg kan få filen til at ligge på en diskette, den er for stor)

og hvad gør jeg bag efter?? vejledning
Avatar billede kenp Novice
05. juni 2004 - 12:05 #16
det skal ikke være pakket? men oprette en diskette
Avatar billede pnofects Nybegynder
05. juni 2004 - 12:06 #17
men de tre filer er for store til at være på disketten!!
Avatar billede kenp Novice
05. juni 2004 - 12:13 #18
når du har pakket dem ud, så skal du køre den bat fil som der nu ligger der.
Avatar billede pnofects Nybegynder
05. juni 2004 - 12:48 #19
ok så forstår jeg..

men alt dette har jeg jo gjort på en anden pc!!!. vil det så virke på den pc jeg ikke kan logge på??? (JEG GÅR UDFRA AT JEG SKAL TAGE DISKETTEN FRA PC NR2 OG SÆTTE I PC NR1 OG DEREFTER REBOOTE PC NR1)MEN VIL DE VIRKE, NÅR DET IKKE ER DEN SAMME PC??
Avatar billede kenp Novice
05. juni 2004 - 12:56 #20
ja
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
22. juni 2004 - 17:24 #21
Dette åbner en dialogboks, som er også kendt fra Windows 2000. Fjern afkrydsningen i "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge...", og du vil blive bedt om at angive standard brugernavn og adgangskode, og Windows logger efterfølgende automatisk på med den angivne bruger og dennes angivne kode.

Hvad gør man hvis computeren siger Windows startes også staller?
Avatar billede pnofects Nybegynder
11. december 2004 - 15:00 #22
lig et svar og i får point
Avatar billede espersen Novice
11. december 2004 - 16:48 #23
;o)