Avatar billede narkona Praktikant
02. juni 2004 - 10:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

flytte desktip fil (indstillinger/opsætning af notes)

jeg har sat notes op på en maskine og vil nu logge på en anden maskine, men der skal jeg så til at sætte alle mine genveje op igen.

kan jeg ikke flytte en fil som indeholder mine indstillinger!!!
jeg bruger notes 6.5
Avatar billede jogii Nybegynder
02. juni 2004 - 10:26 #1
indstillingerne liger i følgende filer:
<BRUGER>.ID
NOTES.INI
DESKTOP6.NDK
BOOKMARK.NSF
NAMES.NSF

Hvis du får enablet ROAMING, så kan <Bruger>.ID, NAMES og BOOKMARK bliver synchroniseret mellem maskiner.
//Jörg
Avatar billede narkona Praktikant
02. juni 2004 - 10:32 #2
c:\documents and setting\>bruger<\locas setting\application data\lotus\notes\data

er det der jeg skal finde filerne?

hvad mener du med roaming? (jeg ved godt hvad det betyder)
hvor lidt kan jeg nøjes med at kopiere hvis jeg bruger roaming.
Avatar billede narkona Praktikant
02. juni 2004 - 10:38 #3
det virker nu, takker!
Avatar billede jogii Nybegynder
02. juni 2004 - 10:45 #4
Ja, det kan være der du har dine filer. Det er standardstedet hvis man under installationen valgte "Alle brugere" isteden for "Kun til mig".
NOTES.INI kan ligge forskellige steder, afhængig af instalationstypen.

Roaming bliver enablet af din Domino-administrator og kan godt være en smule vanskelig at får til at virke 100% for eksisterende brugere, men nye brugere fungerer smertefrit.
Men Roaming er ikke noget du selv kan bestemme/sætte op. Så hvis du ikke får hjælp af en administrator, så skal du blot kopiere de filer jeg nævnte.

Hvis placeringen af databiblioteket er forskellig på de 2 maskiner, så skal du angive det i NOTES.INI. Der er en linie der hedder "DIRECTORY", som angiver placeringen af det aktuelle databibliotek.

Alt i alt er Notes og Domino ekstremt nemme at flytte, sammenlignet med så meget andet. Det gælder også specielt mellem operativsystemer :-)
Avatar billede noteshotline Nybegynder
06. juni 2004 - 21:13 #5
Ja jeg har sågar flyttet Notes til en USB blok 256 MB og med en simpel BAT fil mappet aktuelt drev til L: og kan herefter køre MIN Notesklient på de fleste PCer bare der er på nettet..

Notes er bare sagen...