Avatar billede peder-dingo Nybegynder
01. juni 2004 - 23:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Godt digital-kamera til prisen?

Hej. Er det her et godt kamera til prisen? Det skal primært bruges til billeder på cp'en, men måske også en gang til papirfotos!

6.6 Mega Pixels
3,2 M c mos censor    <-(Hvad betyder det her???)
4 X DIGITAL ZOOM
16 MB intern hukommelse
HUKOMMELSE KAN UDVIDES MED SD KORT
1,5 " TFT LCD skærm
Kan optage videoklip
TV out

Prisen er 1099 kr.... Ellers nogen fejl/mangler?
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2004 - 23:51 #1
det er begrænset hvor meget kvalitet man får for 1100 kr og så 6,6 mega pixel

kik hellere på en fabrikant der laver anolog kameraer som fx canon som jeg hælder til de laver også kompact kameraer fx ixus serien

6 mega pixel har du ikke brug for medmindre man vil lave store forstørelser af et billed

jeg kører selv canon d10 og kan klart anbefale dette mærke :-)
Avatar billede script Nybegynder
01. juni 2004 - 23:51 #2
Jeg synes at det lyder godt. 6 Mega Pixels er en helt ny chip. Hvor kan det købes til det?
Avatar billede script Nybegynder
01. juni 2004 - 23:52 #3
4 * zoom er ikke meget
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
01. juni 2004 - 23:54 #4
Ja, men de fleste kameraer med lignende egenskaber koster langt over 1500 kr, og prisen er ret vigtig.. Men kan et bedre kamera fået til en billigere pris?
Avatar billede script Nybegynder
01. juni 2004 - 23:55 #5
Undersøg hvad et SD kort koster til det. 16 MB er ikke så meget. Hvis billederne skal være høj kvalitet er det ikke mange billeder.
Avatar billede kbonline Nybegynder
02. juni 2004 - 00:06 #6
:-)
6 mill pixel ...... nu ler man på vestfronten.

Det er helt sikkert en 3,2 mill. CCD, men med en form for "gætterier" til de 6 mill.

Og NEJ køb for guds skyld ikke sådan noget bras (undskyld mit ordvalg) men hvis du mest skal bruge den til PC eller 10x15cm billeder, så kan du fiunt nøjes med et GODT 2 mill. kamera.

Fx Olympus C220, Fuji 203 eller lign.

Men som jetdirect skriver .....hold dig til et anerkendt fabrikat, de ved hvad de har med at gøre.
De andre "Bilka" mærker, laves KUN for at få penge ud af dig. De fokucerer på mill. og glemmer at vigtigste er, var og bliver ved med at være OPTIKKEN. Og kun de anerkendte mærker ved hvordan de laves.
Fx kan du se at Sony som ikke er van til at lave stillbilledkameras, har taget konsekvensen af dette, og købt sig et et godt optik fra Carl Zeiss (på de dyrere modeller)

->jetdirect ... D10 .... FEDTESTE kamera, men nok ikke til kr. 1000 :-)
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
02. juni 2004 - 00:24 #7
Okay... Men vil kvaliteten på et sådant kamera være meget dårligt? Og kan man så overhovedet ikke finde et ok kamera til omkring 1000 kr? Taget i betragtning af at kameraet bare skal give nogle gode billeder, og  kunne holde i et godt stykke tid...
Avatar billede whatever Nybegynder
02. juni 2004 - 01:27 #8
Kan kun være helt med jetdirect og kbonline. Køb et kamera fra en anerkendt producent, så for du i det mindste en ordentlig kvalitet. Og her tænker jeg hverken på Medion, Prosonic etc. Men prøv at kigge på kameraer fra Canon, Olympus, Pentax, Fuji, Nikon etc.

De 6 mega mixels er med 110% sikkerhed interpoleret, dvs. at chippen reelt er en 3.2 mega pixel chip. Det er også udemærket. Man skal bare ikke forvente at kunne bruge de 6.6 mega pixels til en skid, da kameraet har scaleret opløsningen op til det dobbelte og beregnet de manglende pixels. Og billedet bliver derfor elendigt i 6.6 mega pixels.

De 4 x digitale zoom skal man ikke forvente for meget af. Når det er digital zoom, bliver billedet kvaliteten ikke ligefrem bedre at zoome ind ;-) Her kan kun rigtig optisk zoom bruges.

Jeg har selv et Canon Powershot A80, hvilket nok er det bedste i prisklassen omkring 3000kr.

Du burde godt kunne finde et Canon Powershot A60 til omkring 1500kr. Ellers kik på Canons Ixus serie, som er mere point-shot kameraer end Powershot serien.

Kig evt. på http://www.akamera.dk og http://www.akamera.no. De har rigtig mange anmeldelser, artikler, guider etc. af/om digital kameraer.
Avatar billede x-party Nybegynder
02. juni 2004 - 02:35 #9
Jeg har selv et Canon A70, det er meget billigt, og det er meget god til at fokusere.
Jeg har førhen haft et Olympus, og det havde et stort problem med at fokusere. Et Canon er nok at foretække, hvis man ikke gider at have besvær selv med at indstille det.
Og jeg må give jer andre ret, hellere betale lidt mere for noget som holder
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
02. juni 2004 - 02:48 #10
mit første kamera var også fra en dagligvareforretning til 899 - og der lærte jeg meget om hvad man ikke skal gøre.
altså - enig med dem der siger at du ikke skal købe det. alene det at de flagrer om sig med 6mp (der kan være omkring 2-4 fotos på de 16 MB ram hvis det iøvrigt passede)
SD-kort koster et par kr pr mb, lidt dyrere end CF-kort
jeg synes ikke du skal købe kamera uden at indregne opladelige batterier (min 1800 mAh, gerne fx 2200) og helst også extra ram (min 64 MB) for så bliver du alt for hurtigt træt af det. men så kan jeg godt se at der ikke er meget tilbage til kamera :-(
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2004 - 16:37 #11
ydermere har jeg set nogle lave billige efterligninger af spejl refleks kameraer hvor de sætter en lille skærm ind der hvor søgeren er så man tro man kigger direkte ud gemmen linsen men dette er ren fup

prisen er også så lav at det siger sig selv

har du sat dit behov på lang sigt ?

hvis du har mulighed for det ville jeg vente og så spare lidt mere op så du kan få et godt kamera du kan få glæde af længe

det er jo ikke noget og købe et kamera som kommer på hylder under fejl køb