Avatar billede ostergaard Nybegynder
01. juni 2004 - 20:43 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

application not responding > konstant

hej

min maskine er vist lidt syg? > når den starter op kan "mail" f.eks. ikke "virke" uden at fontbook er startet først > den siger blot "application not responding" > der er mange af mine (ellers så fint virkende) programmer der laver det nummer (med "app. not responding) - er der nogen der har en god løsning på dette? jeg kører OSX (10.3.4) og problemet har været der siden 10.3.3
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. juni 2004 - 21:00 #1
I ran a deep cleaning using Panther Cache Cleaner and after a reboot all applications are starting up fine. A nice, simple solution.

Link til info: http://www.macfixitforums.com/php/showflat.php?Cat=&Board=Forum35&Number=613560&page=0&view=collapsed&sb=4&o=31&fpart=1

/per
Avatar billede egonspock Seniormester
01. juni 2004 - 21:24 #2
Spændende løsning Per!, Jeg lytter med for at høre om det virker!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
01. juni 2004 - 21:24 #3
BOOT fra din CD og kør en diskkontrol.

I samme dialog (diskværktøj), kontrolerer og reparerer du dine "Brugerrettigheder"
-så skulle det køre igen.

Der er et eller andet der er gået galt under en installation af et program eller ?
-det har jeg også været udsat for . . .

Held og lykke med projektet!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. juni 2004 - 09:48 #4
egonspock>Ja, hvis der findes et Panther Cache Cleaner program. :-)

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. juni 2004 - 09:49 #5
Avatar billede egonspock Seniormester
03. juni 2004 - 00:54 #6
Man kan også bruge Onyx eller Cocktail. Der findes vist et par stykker, der gør det for en, og jeg har nogle få gange set at det kunne bruges, men at reparere rettigheder (fra harddisken, ikke fra de forældede filer, der ligger på installations-CD'en) er nok også min første udvej. Et alternativ kan være at få checket sine fonte igennem. Der kan enten være en korrupt font eller en font, der har forkerte rettigheder. Måske er løsningen at deaktivere en af de Helveticafonte, som har mellemrum, som i Helvetica Neue eller Helvetica Fractions? Fontproblemer er noget af det værste man kan komme ud for, da det giver mystiske fejl forskellige steder, der slet ikke ser ud som om det har noget med fonte at gøre.