Avatar billede khul Nybegynder
31. maj 2004 - 21:30 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

3 decimaler

Hejsa

Jeg har brug for at mine talværdier altid vises med 3 decimaler som eks. 2,000. Værdien bliver vist i en dynamisk tekstboks og for at sikre at alle værdier fylder det samme vil jeg have et konstant antal decimaler.

Er der nogen der kan hjælpe med hvordan man angiver dette?

På forhånd tak
Avatar billede barklund Nybegynder
31. maj 2004 - 22:00 #1
Snup denne lille funktion - den skulle gøre det (dog ikke erstatte . med , men det skulle være enkelt nok)

http://actionscript.dk/eksperten/roundat/
Avatar billede khul Nybegynder
31. maj 2004 - 22:42 #2
Hej

Tak for scriptet. Mit problem er imidlertid ikke så meget afrunding men istedet at jeg vil have vist nullerne i "2,000" (altså decimalerne)

Som default vises i min tekstboks 2 hvis jeg i min variabel har en værdi der hedder 2.000

Beklager hvis dette ikke fremgik af min første beskrivelse.
Avatar billede barklund Nybegynder
31. maj 2004 - 22:53 #3
Og hvis du har åbnet filen, så går min funktion begge dele. Hvis tredje parameter er true, sørges der for, at der kommer tilpas mange nuller på... Det er illustreret med den anden trace hvor 3.14159 bliver outputter via roundAt(3.14159, 7, true) til "3.1415900" - altså med ekstra nuller.

:)
Avatar billede khul Nybegynder
31. maj 2004 - 23:04 #4
Super - den havde jeg ikke lige luret.

Tak for hjælpen
Avatar billede barklund Nybegynder
31. maj 2004 - 23:06 #5
Så får du lige et lille svar :)
Avatar billede khul Nybegynder
31. maj 2004 - 23:17 #6
Hej igen

Det virker finr nu at få defineret et ekstra par 0 i min variabels decimaler MEN..
når jeg fra min tekstboks referer til min variabel vises kun frem til første 0 (0.250 vises som 0.25) Hvordan får jeg mit sidste 0 med?
Avatar billede barklund Nybegynder
31. maj 2004 - 23:22 #7
Hvad for noget? Jeg forstår ingenting :(
Avatar billede khul Nybegynder
31. maj 2004 - 23:31 #8
Jeg har en dynamisk tekstboks som jeg sætter "Var: rente". Min variabel "rente" jeg vil have vist kan være enten 0,125 eller 0,250. I min tekstboks vises 0,125 som 0,125 mens når renten er 0,250 vises denne som 0,25. Jeg vil således gerne have at værdien i tekstboksen er lige lang altså ved at vise det sidste decimalnul i 0,250.

Håber dette er forklaring nok
Avatar billede barklund Nybegynder
31. maj 2004 - 23:33 #9
Brug ikke variable men instance name. Og du har vel en funktion til at beregne renten? Sørg for, at den kører roundAt(tal, 3, true) inden du gemmer resultatet i den variabel, så overføres til dit tekstfelt.
Avatar billede khul Nybegynder
31. maj 2004 - 23:42 #10
OK - jeg tror jeg har den nu.

Mange tak for hjælpen
Avatar billede barklund Nybegynder
01. juni 2004 - 00:07 #11
Tark for points :)