Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
30. maj 2004 - 23:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

3 newbee spm.

1. Hvorledes bestemmer jeg "rumfanget" på en tekst jeg har lavet. Bredde, dybde og længde i stedet for størrelsen på skrifttypen?

2. Hvordan få jeg en lille skrå kant på mine tekster. Ikke en rund kant, men skrå?

3. Hvordan få jeg tekst jeg har lavet, til at arve et andet objects informationer (textures osv.)?

Har ikke lige flere point pt. Går lige mine spm igennem, så skal jeg nok poste nogen point :-)
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
30. maj 2004 - 23:52 #1
2. Fandt jeg ud af var bevel.
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
31. maj 2004 - 00:06 #2
3. Har fundet ud af Pick from object under min material menu.

Så er det kun spm nr. 1. Og der tror jeg altså ikke selv jeg kommer med svaret sådan som med de andre. Så hvis der er nogen som ved det ;-)
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
31. maj 2004 - 00:13 #3
Jeg ved godt man kan bruge Select and Uniformly Scale objects, men jeg vil have tal på højde, bredde opg dybde, som jeg kan ændre.

Nogen idéer?
Avatar billede nopsen Ekspert
31. maj 2004 - 00:46 #4
svaret på dit 3 spørgsmål har du allerede fået her:
http://www.eksperten.dk/spm/504351

jeg synes du skulle prøve at gennemgå nogen tutorials og læse lidt i den udmærkede hjælp,som er lige ved hånden og giver dig svar på meget af det du spørger om.
der er nogen gode tutorials både danske og engelske på www.3dmaxer.dk, der er også nogen som starter helt fra bunden.
Avatar billede nopsen Ekspert
31. maj 2004 - 00:49 #5
for at kunne ændre på den tekst kan du konvertere den til en mesh, så bliver den til et objekt som du kan ændre som andre objekter.
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
31. maj 2004 - 12:33 #6
Fandt ud af "Select and Squash".