Avatar billede wicked Juniormester
30. maj 2004 - 12:50 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

lybillede til digital

hey jeg har nogen lysbilleder jeg gerne vil have en ind på min comp, hvordan klarer jeg den ? Kan man købe en form for "kortlæser" der kan indlæse lysbillederne, eller hvad skal jeg have fat i?
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
30. maj 2004 - 12:52 #1
Man kan få scannere med bakker, hvor man kan lægge lysbilleder og negativer i.
Avatar billede norbert Nybegynder
30. maj 2004 - 12:54 #3
du skal have en diasscanner men de er vist ret dyre.
http://dk.kelkoo.com/b/a/ss_diasscanner.html
Men mon ikke, man kan finde en der er billigere?
Avatar billede wicked Juniormester
30. maj 2004 - 12:54 #4
Jae okai det var det jeg tænkte på. Men de er godt nok dyrer, findes der ik en billigere løsning?
Avatar billede norbert Nybegynder
30. maj 2004 - 12:56 #5
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
30. maj 2004 - 12:57 #6
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2004 - 12:58 #7
Hmm, rasmusbg den kan da ikke scanne dias?
Avatar billede wicked Juniormester
30. maj 2004 - 13:00 #8
rasmusbg >> yes det er lige det jeg leder efter. Men er det mig der ikke kan finde eller hvor står der at den kan indlæse lysbilleder ?
Avatar billede norbert Nybegynder
30. maj 2004 - 13:01 #9
rasmus, er du sikker på, at den kan scanne dias? Der står nemlig intet om det, og det er ligesom det, spørgsmålet går ud på.
Norbert :-)
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
30. maj 2004 - 13:01 #10
Hvis man kigger i "producentens beskrivelse", så står der, at den kan scanne negativer og slides (mig bekendt dias). Der følger så vidt jeg ved, nemlig en bakke med, hvor der kan ligge omkring tre dias i.
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
30. maj 2004 - 13:04 #11
Undskyld, der er ikke en bakke, men man kan indføre negativer, transparenter og dias i låget.
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2004 - 13:04 #12
Fra beskrivelsen:
Understøttet medietype:  Almindeligt papir
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2004 - 13:05 #13
Ellers er der canon på det link norbert gav, de kan ihvertfald.
Avatar billede wicked Juniormester
30. maj 2004 - 13:05 #14
The Film Adapter Unit is built right into the scanner lid, so you can easily scan slides, transparencies, film, photos and text at a remarkable 1200 x 2400 dpi.

Det må vel betyde den kan, eller hvad ?
Avatar billede norbert Nybegynder
30. maj 2004 - 13:08 #15
Det er nogenlunde den samme, som der er på det link, jeg gav, den er bare billigere: "Canon Canoscan D1250U2F Scanner også Neg. & Scanner  Pris kr. 599,-"
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
30. maj 2004 - 13:21 #16
rasmus' forslag er udmærket:
http://www.digit.no/Nyheter/Skannere/ny_canon_d1230u.htm
Jeg tror endda, det er bedre end mit eget forslag, eftersom at "mit" forslag ikke bliver lavet mere. Om det er det samme med rasmus' forslag ved jeg ikke.
Norbert :-)
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
30. maj 2004 - 13:25 #17
Jeg har forsøgt at finde noget på canons hp, men det lykkedes mig ikke...
Avatar billede wicked Juniormester
30. maj 2004 - 13:38 #18
jeg siger mange tak, jeg regner med at bruge rasmus' forslag. Men jeg fordeler ligge nogen point, hvis rasmus smider et svar...
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
30. maj 2004 - 13:39 #19
Ok...her er et :o)
Avatar billede norbert Nybegynder
30. maj 2004 - 13:48 #20
Takker for point :-)
Og held og lykke med "dyret" :-)
Norbert :-)
Avatar billede uranus Nybegynder
31. maj 2004 - 10:44 #21
Du hopper over hvor gærdet er lavest og falder slår dig :-(

Hvis du kun skal se dine dias på skærmen i lille størrelse, kan det måske gå an med en scanner til 599 !!! Men jeg er bange for at du bliver skuffet. Hvis du skal lave print af dem, er den ihvertfald helt og aldeles komplet uegnet. Det siger sig selv, at når den billigste diascanne der bare er nogenlunde, koster over 3000 kr (Minolta ScanDual IV, så kan man ikke forvente ret meget af en scanner til 599 kr.

Hvis det kun drejer sig om relativ få dias, tror jeg bedre det kan betale sig at få det gjort i en forretning der kan gøre det ordentligt !!!