Avatar billede sunette Nybegynder
28. maj 2004 - 13:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Alle billederne er væk

Jeg har et digital kamera af mærket Samsung Digimax 330. Jeg havde taget en række billeder og da det sidste foto på cf kortet var taget, var alle billederne væk - altså idet jeg havde taget det sidste foto. Rigtig surt at miste ommkring 100 billeder, og jeg spørger nu, hvordan kan det ske? Kan det være kamera eller cf kortet der er noget i vejen med. Der står nu på kameraets skærm at der er 0 billeder tilbage på kortet - og der er 0 billeder gemt i kameraet! Er der nogen derude der har forstand på den slags?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
28. maj 2004 - 14:10 #1
Det ligner jo en alvorlig diskfejl. Det burde ikke kunne ske.

Har du prøvet at tilslutte kameraet til computeren? når jeg tilslutter mit Kodak dukker det op som et externt drev i Denne Computer, og jeg kan så hente indholdet der, i stedet for at bruge den mdfølgende software. Eller du kan bruge en CF kortlæser til det.

Hvis du er indstillet på at miste de 100 billeder vil du sandsynligvis kunne redde kortet ved at formattere det, der er sikkert et menupunkt i kameraet der gør det. Men så vil du jo frygte at det sker igen.

Hvis vi forestiller os at du lige har taget et billede, hvorefter du flår batterierne ud af kameraet inden det når at skive billedet til kortet, så vil dette sidste billede ikke virke, men det burde ikke ødelægge resten af billederne.

Jeg ved ikke om det er kortet der er defekt, men hvis ikke, så er det kameraets fejl, og så synes jeg at Samsung har et alvorligt problem.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. maj 2004 - 15:14 #2
Du skal overhovedet ikke begynde at formatere kortet, og desuden
kan du godt redde dine billeder.

Hvis du har en CF kortlæser, så kan du anvende et program til genskabelse
af tabte data.

Link: http://www.pcinspector.de/file_recovery/uk/download.htm

/per
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
28. maj 2004 - 18:39 #3
Her kan du se hvordan jeg redede mine billeder, lidt ligesom hoejrup, http://www.eksperten.dk/spm/493048
Avatar billede sunette Nybegynder
02. juni 2004 - 23:15 #4
Jeg har fået reddet billederne med en kortlæser, gik derefter hen til en fotohandler med mit kamera hvor jeg fik at vide at det var ret normalt det som var sket.. ehm.. nå! Mit kort er nu blevet formateret, men jeg er da bange for at det vil ske igen og så at alle billeder forsvinder, jeg fik at vide at jeg havde været heldig at de kunne reddes!

Jeg kan iøvrigt ikke hitte ud af det system der er herinde med at acceptere svar, det er åbenbart kun det første svar jeg kan få lov til at afvise/acceptere...
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
02. juni 2004 - 23:33 #5
Du skal bede hoejrup om at ligge et svar og herefter giver du ham de 30 point!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. juni 2004 - 07:09 #6
Her er der et svar. :-)

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. juni 2004 - 07:11 #7
Jeg har anvendt et digitalkamera i 4år, og har aldrig oplevet det.

/per
Avatar billede sunette Nybegynder
21. juni 2004 - 00:00 #8
Tak for svar.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. juni 2004 - 10:16 #9
Velbekommen! :-)

/per