Avatar billede jacob_top Nybegynder
26. maj 2004 - 19:50 Der er 4 kommentarer

sikkerhedsproblemer og -løsninger i forbindelse med web services

Jeg skal skrive en opgave i et fag omhandlende XML, hvor vi har fået denne opgaveformulering....

"Giv en kort redegørelse for sikkerhedsproblemer og -løsninger i
forbindelse med web services. Du kan f.x. komme ind på SSL og digital signatur, herunder forskellen mellem authentication af sender og creator."

Er der nogen der kan komme med problemstillinger og løsninger at tage højde for, evt nogle links, eller bare nogle generelle guldkorn til emnet - det skal siges at besvarelsen max må fylde en a4 side.....

Håber folk kan hjælpe...
Avatar billede arne_v Ekspert
26. maj 2004 - 19:58 #1
Prøv og læs:
  http://ws.apache.org/axis/java/security.html

(Axis er et web service toolkit fra Apache, men betragtningerne er ret
generelle)
Avatar billede jacob_top Nybegynder
26. maj 2004 - 20:13 #2
Jeg har også brug for noget om brugen af ssl i web services, og noget mere om authentication af sender og creator....
Avatar billede arne_v Ekspert
26. maj 2004 - 20:24 #3
SSL er kort beskrevet i det link jeg gav ...
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2004 - 22:54 #4
OK ?