Avatar billede cbennike Nybegynder
26. maj 2004 - 10:02 Der er 5 kommentarer

Password ved netværks logon

I "gamle" dage (W2K) bad min maskine om password og brugernavn når folk forsøgte at logge på min maskine. Så kunne man selv hvem der kunne komme ind og se ens delte mapper.
Nu kører jeg XP pro og hvis jeg deler en mappe (højreklik og 'sharing and security' på den mappe jeg gerne vil dele) så  kan alle få adgang til mapen uden at først at skulle indtaste brugernavn og password.

Jeg har lavet en administrator konto (givet den brugernavnet "blabla" og et password. Guest account er slået fra!

Er der da ikke nogle der kan fortælle hvordan jeg får den til at spørge om brugernavn og password når man forsøger at logge på min pc?
Avatar billede xtcy Nybegynder
26. maj 2004 - 10:06 #1
hjælper det ikke at slå averencerede fildeling til ?
er ikke helt sikker men ville tro det..
Denne Computer --> Funktioner --> Mappeindstiollinger --> vis --> fjern hakket i "Brug enkel fildeling"
Avatar billede cbennike Nybegynder
26. maj 2004 - 10:19 #2
Nej desværre. Man kan opsætte "regler" for hvem der må komme derind etc. Og man bliver ike bedt om password man får bare at vide at der ikke er adgang
Men jeg vil gerne have det således at allerede inden at man kan se hvilke mapper der er delt på bliver man spurgt om password (altså bedt om at logge på)
Avatar billede xtcy Nybegynder
26. maj 2004 - 10:32 #3
okey.. vidste ikke lige om det hjalp...
men kommmer det ikke automatisk hvis det er sat til at "alle" ikke har adgang til mappen ?
Avatar billede cbennike Nybegynder
26. maj 2004 - 10:47 #4
Nej det gør det nemlig ikke...men tak ellers. Anybody else?