Avatar billede thorsteinn Nybegynder
25. maj 2004 - 12:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hent flash plugin

Ohøj

Er der en måde hvorpå siden henter/omdirigerer til macromedia og downloader en flash plugin automatisk hvis brugeren ikke har den installeret i forvejen. Ligesom Director filer gør det.

På forhånd tak:-)
Avatar billede andersdp Nybegynder
25. maj 2004 - 14:11 #1
Det kan du indstille i flash.
Vælg settings og under fanebladet html, kan du vælge "Detect flash version" (i mx 2004 versionen ihvertfald).

Det kræver selvfølgelig at du lader flash generere dine html sider...
Avatar billede andersdp Nybegynder
25. maj 2004 - 14:13 #2
Man kan godt få flash til at auto installere plugin'et, men mener kun det er i IE det virker, og sikkert kun i nyere versioner...
Avatar billede thorsteinn Nybegynder
25. maj 2004 - 14:36 #3
er der ikke noget man kan smide ind i html koden??
Avatar billede andersdp Nybegynder
25. maj 2004 - 14:44 #4
Joh, men det genererer flash jo for dig.
Du kan bare paste der der fra, hvis du har dine egne filer det skal ligge i.

Flash laver 3 filer. En index, der tjekker for hvilken version man. En side der indeholder flash'en, hvis ens plugin version er ok og en side der henviser til macromedias side hvis man ikke har...
Avatar billede thorsteinn Nybegynder
25. maj 2004 - 15:14 #5
outstanding!! Nu spiller det bare:-)

Hvordan giver jeg dig point?
Avatar billede andersdp Nybegynder
25. maj 2004 - 15:20 #6
Cool.
Jeg smider lige det her svar, så accepterer du bare det...
Avatar billede thorsteinn Nybegynder
25. maj 2004 - 15:28 #7
tak for hjælpen:-)
Avatar billede andersdp Nybegynder
25. maj 2004 - 15:35 #8
Selv tak, men du skal lige markere mig i boksen og trykke accepter ;)
Avatar billede thorsteinn Nybegynder
25. maj 2004 - 15:59 #9
hehe..den detalje med at markere boksen havde jeg lige overset.