Avatar billede a-a-a Nybegynder
24. maj 2004 - 16:22 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Win Messenger 4.7 gør mig online selvom prog. ikke er startet

Hej.
Jeg har sat Windows Messenger 4.7 til ikke at åbne ved opstart. Altså ved blot at fjerne fluebenet under indstillinger "kør dette program, når windows starter".
Når jeg så starter min comp. åbner messenger rigtigt nok ikke umiddelbart. Men pludselig kan jeg så få en onlinebesked. Altså kan andre se mig selv om programmet ikke er åbent. Så der må være noget er er åbent. Hvordan fjerner jeg dette, så jeg selv kan styre hvornår jeg er online på messenger eller ej?
Ud over dette vil jeg gerne have at Messenger spørger mig om en adgangskode inden jeg kan logge på. Jeg har haft det sådan før i tiden, så jeg ved at det kan lade sig gøre, men hvordan?
Avatar billede espersen Novice
24. maj 2004 - 16:25 #1
du kan fjerne Messenger helt (fx. 4,7'eren som følger med i SP1)

Vælg Start -> Kør -> og indsæt følgende;

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

og så evt. installere 6.1 istedet (hvis du vil)
Avatar billede c-holst Novice
24. maj 2004 - 16:26 #2
prøv at gå ind i start > kør, skriv msconfig
find fanebladet start og fjern evt vinger ved noget med messenger
Avatar billede a-a-a Nybegynder
24. maj 2004 - 16:39 #3
espersen. Helt at afinstallere Win Messenger er selfølgelig en mulighed, men ville egentlig hellere løse problemet. Også fordi jeg kunne forestille meg at problemet, med at den ikke spørg om password kan komme igen.
Avatar billede a-a-a Nybegynder
24. maj 2004 - 16:55 #4
c-holst. Har prøvet hvad du foreslog, men synes ik' at jeg kan finde noget med messenger, mest en masse Norton programmer, og noget jeg ik' ved hvad er. Men her er hvad der står i min start hvid du gider se på den.
1.GhostStartTrayApp  C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\GhostStartTrayApp.exe
2.ccApp  "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
3.UrlLstCk C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\UrlLstCk.exe
4.ADVCHK  C:\PROGRA~1\NORTON~2\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
5.NvCpl  RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
6.nwiz  nwiz.exe \install
7.NeroChek  C:\WINDOWS\System32\NeroChek.exe
8.ctfmon  C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
9.NVMCTRAY  RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTasbarInit
10.Microsoft Office  C:\PROGRA~1\MICROS2\Office\OSA9.EXE
Avatar billede a-a-a Nybegynder
24. maj 2004 - 17:04 #5
Hmm... Tror mit prob. har noget med MSN, MSN Explorer at gøre, hvis det hjælper jer. Som om Messenger "hænger" på MSN Explorer
Avatar billede c-holst Novice
24. maj 2004 - 17:13 #6
der er ikke noget irrelevant i den liste.

så må du ind i funktioner >indstillinger og se hvad der er at arbejde med.
Avatar billede a-a-a Nybegynder
24. maj 2004 - 17:30 #7
Det har jeg skam været. Men jeg kan ikke finde noget unormalt.
Avatar billede knighten Nybegynder
24. maj 2004 - 18:07 #8
Du kan downloade et lille script der forhindre Windows Messenger i at starte op - skal du så bruge messenger igen kan du aktivere den igen ved at køre scriptet.

http://www.tweakup.dk/HTML/download/winxp.php
WindowsXp Disable.
Avatar billede knighten Nybegynder
24. maj 2004 - 18:15 #9
ups.. så ikke at du gerne fortsat ville benytte Windows Messenger. :$

Sådan her fjerner du automatisk logon. Det virker for MSN Messenger, så jeg regner også med det virker for Win Msg - passportet skulle jo være det samme.

1. DU skal være logget på som administrator.
2. Start>>Kontrolpanel>>Brugerkonti>>Klik på din bruger>>administration af dine gemte adgangkoder.
3. Hvis du sletter Passport.Net\* fjerner du automatisk logon.
Avatar billede a-a-a Nybegynder
24. maj 2004 - 19:04 #10
Jeg siger mange tak for rådet. Nu er der i hvert fald kode på igen. Mht. den mystiske automatiske opstart, har jeg selv fået løst dette (håbet jeg). Men alligevel du ska' have tak for rådet med scriptet. Du ska' self. have dine point, men du ska' lige oprette et svar før det kan lade sig gøre.
Avatar billede knighten Nybegynder
24. maj 2004 - 19:27 #11
Dette er et svar :)

Hvordan løste du det med den automatiske opstart? (så andre måske kan få gavn af det)
Avatar billede a-a-a Nybegynder
24. maj 2004 - 20:59 #12
Tjaa. Fandt aldrig helt ud af hvad den automatiske - og "usynlige" - opstart skyldes, men som jeg skrev tidligere var det åbentbart en eller anden indstilling der var kommet ved en Win Xp opdaterning på MSN Exploren. Og da jeg ikke bruger MSN Explore til noget (og faktisk ik' rigtig ved hva' man kan bruge den til), "afinstallerede" jeg opdateringen igen. Altså på nær den sikkerhedsmæssige del... Lidt svært at forklare, især når jeg kun delvist ved hvad problemet skyldes. Netop pga. denne måske lidt primitive løsning, vil jeg stadig meget gerne høre fra nogen hvis de ved hvordan man ellers kan gøre.