Avatar billede ferdinand.k Mester
24. maj 2004 - 10:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

forslag til ænring af mail-udsendelse

Jeg ved godt der sandsynligvis er mange andre ting at tage fat i, men jeg vil da lige nævne en ide jeg har leget lidt med...

Med afsæt i sites som f.eks. dating og nightleif kunne man overveje om det kunne være effektivt at implementere en funktion som gør brugerne af eksperten hurtigere bevidst om at der er tilføjet, eller oprettet et spørgsmål. På de nævnte sites popper der en lille rude frem i hjørnet af siden, som informere om at der er mail.
For mit vedkommende har jeg ofte gang i flere spørgsmål, og har derved svært at overskue dem alle, tiltrods for at jeg har en eller flere www.eksperten-side åben. Jeg er godt klar over at min outlook ligeledes informere om at der er mail, men det er ikke altid jeg har denne åben, og det kan jo også være mail fra hvem som helst...

Jeg ved ikke om det kun er mig der kan se "problematikken" (lidt af et luksus-problem)... Kom gerne med nogle kommentarer hertil... :)

Ferdinand
Avatar billede exp Juniormester
05. juni 2004 - 20:55 #1
Der er et lille "undergrundsprogram" under opsejling, men det er lang tid det har været nævnt...

exp note
07. juni 2004 - 21:00 #2
jeg syntes faktisk, at jeg engang downloadede og installerede et sådan program her fra eksperten - kan det ikke passe? Jeg oplevede dog, at jeg fik mails inden jeg fik en popup :o(

Mht Outlook, så benytter jeg Rules/regler til at fortælle mig med en dialogboks, at det er en mail fra Eksperten. I denne dialogboks, kan jeg se titlen på mailen, f.eks.:
"Eksperten Mailrobot: Databaser : Access : hvordan opretter man en tabel..."

Hvis der kommer flere mails inden jeg får lukket dialogboksen, bliver de bare listet under hinanden.
Fra denne dialogboks kan jeg åbne mailen eller lukke dialogboksen, ligesom standard-meddelelsen.

Alle mails, undtagen spam, bliver vist i denne dialogboks, hvorfor det er nemt at overskue hvem en ny mail er fra i stedet for den almindelige meddelelsesboks, hvor man ikke aner om man åbner en virus eller en mail fra sin oldemor.
Avatar billede mat Nybegynder
07. juni 2004 - 21:11 #3
Som pro kan man få en boks i siden hvor de 5 spørgsmål, man deltager i, med nyeste indlæg figurerer. Uden den ville jeg være lost i de spørgsmål jeg deltager i :)