Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. maj 2004 - 00:27 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

klik på Accepter uden markering af svar/navn = besked om det

Mange brugere/spørgere glemmer at markere et eller flere navne, i svarboksen, inden de klikker på Accepter-knappen. Og så går de videre til noget andet, uvidende om at deres spm ikke er lukket..

Derfor forslaget: Hvis man klikker på Accepter-knappen, uden at markere noget, skal man have besked om dette.

/theSurfer.
Avatar billede popsy Novice
24. maj 2004 - 11:02 #1
Hørt!
Avatar billede ellebaek Nybegynder
24. maj 2004 - 11:42 #2
super forslag..
Avatar billede roenving Novice
25. maj 2004 - 17:11 #3
Enig !-)
Avatar billede popsy Novice
23. juni 2004 - 02:40 #4
Husk at lukke spørgsmålet igen :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. juni 2004 - 15:53 #5
Negativt. Venter på response/handling fra admin. :-)
Avatar billede arlet Juniormester
23. juni 2004 - 16:00 #6
thesurfer -> Det bliver svært, for spørgsmålet må kun stå åbent i 2 år*G*
Avatar billede popsy Novice
23. juni 2004 - 16:02 #7
Tvivler på der kommer respons derfra, men ok, man skal sqda leve i håbet *G*
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. juni 2004 - 16:14 #8
arlet> huh? hvor står der kun 2 år? :-)
(eller var det bare en joke..? :-) )
Avatar billede arlet Juniormester
23. juni 2004 - 16:17 #9
just a joke*S*
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. juni 2004 - 16:20 #10
hmm.. jeg smider lige et svar, så jeg kan teste en gang i mellem :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. juni 2004 - 16:25 #11
Sejt! Admin *har* faktisk gjort noget!

Hvis man ikke har markeret en bruger, står der "OBS: Du har ikke markeret nogen brugere." i en orangeboks, oppe i venstre hjørne..

Admin> Det er ikke helt godt nok.. Hvis folk kan overse en orange rektangel, der fylder ca 75% af siden, kan de også overse en orange boks, der kun fylder 25% af siden.

Jeg synes derfor, at der skal indsættes en alert. Bare en ganske alminde alert:

<script type="text/JavaScript">
alert("OBS: Du har ikke markeret nogen brugere.\n\nMarker venligst et eller flere brugernavne, inden du klikker på Accepter-knappen."
</script>

Lidt overflødigt: man kunne måske få den til at checke, om der kun er 1 eller flere brugernavn i boksen, og rette teksten efter det.

-- Jeg håber på JavaScript-tilføjelsen, og vil checke med jævne mellemrum.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. juni 2004 - 16:27 #12
Note: "75%" og "25%" er naturligvis kun vandret :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. juni 2004 - 17:08 #13
hmm.. rettelse til alerten:  "..inden du klikker på klikker på Accepter eller Afvis knappen." (eller noget i den stil) :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. juni 2004 - 17:08 #14
hmmm... der er noget galt med Eksperten.. den laver stavefejl..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. december 2004 - 13:25 #15
Sker der noget, admin?
Avatar billede fromsej Praktikant
25. december 2004 - 13:39 #16
Lige så meget som der plejer.*GMH*
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. december 2004 - 13:51 #17
hehehe :-)
..lader spm'et være åbent indtil der kommer et svar fra admin :-)

Jeg går ud fra, at det kan tage noget tid, før der kommer svar på min andre forslag:

http://www.eksperten.dk/spm/487893
http://www.eksperten.dk/spm/524306
http://www.eksperten.dk/spm/548922
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. april 2005 - 14:24 #18
Hmm.. nu er det noget tid siden, at jeg oprettede dette spm.. Den eneste ændring, er en orange boks, oppe i toppen af siden, hvor der står:

"Dit spørgsmål er besvaret, og du bedes derfor acceptere de svar som passer til dit spørgsmål og afvise de forkerte. Dette gøres under indlæggene."

Disse orange bokse, burde man ikke kunne overse.. men det lykkes for mange brugere her på Eksperten.. derfor kom mit forslag, med at bruge en JavaScript-alert..

Disse orange bokse, er ikke engang en hat værd, når man skal oprette et spm, i en tilfældig kategori.. Se bare på de spm, der oprettes i Eksperten-kategorierne (coadmin, fejl, forslag, osv..)

Min spørgsmål: Vil der blive godt mere ud af at informere brugeren?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. februar 2008 - 19:54 #19
Yep.. virker stadig ikke.. :-)

Lukker.