Avatar billede f.t Nybegynder
23. maj 2004 - 12:01 Der er 4 kommentarer

kan ikke sende TIFF billeder

jeg har taget nogle tiff billeder med mit digital kamera og vil gerne sende dem til fremkaldelse men kan  ikke sende dem så hvis der er en som har et svar på dette ville jeg blive meget glad

på forhånd tak
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
23. maj 2004 - 12:04 #1
spørgsmålet er ...hvorfor kan du ikke sende dem?

Der er mange af laboratorierne online, som kræver at billederne konverteres til JPEG inden de uploades.

Hvis der er via mail, kan det være at filerne er for store, mange mails må maks indeholde 10 MB.
Avatar billede mobius6 Juniormester
30. maj 2004 - 12:36 #2
ja du må nok beskrive problematikken lidt tydeligere...

at skulle konvertere TIFF til jpg inden fremkaldelse lyder absurd?
som "fotograf" siger KAN det måske bare have noget med størrelsen at gøre...

men uddyb lige :)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
30. maj 2004 - 12:58 #3
mobius6 -> tja, når man tænker kvalitet, skulle det lyde lidt absurd at konvereter fra TIFF til JPEG ...men der foregår langt de fleste steder der laves papirbilleder efter digitale filer, det har noget med produktionshastighed at gøre.
Avatar billede mattbaker Nybegynder
11. juni 2004 - 23:45 #4
Du skal konvatere til Jpg hvid du skal sende over nettet... Jeg er aldrig stødt på en online service der understøtter Tiff... Ellers skal du brænde det over på en cd og gå ned til din fotohandler...
Kvaliteten falder selvfølgelig hvis du laver jpg billeder, men hvis du ikke laver over a4 er det ikke noget problem... Alt afhængigt af dit kamera/indscanning
Mvh.
Matt B