Avatar billede peet_dk Novice
22. maj 2004 - 18:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal man gå efter hvis man vil tage 'hurtige billeder'

Tænker mere når man eks. læse om forskellige cam's:

http://www.dpreview.com/news/0402/04021211oly410stylus.asp

IXUS 430 http://www.dpreview.com/news/0402/04020906canon3ucs.asp

(bare nogle eksempler)

Hvilken værdi skal man så gå efter for at finde det der er bedst til at tage billeder af, eks. En fugl der sidder på fuglekassen i 2sek før den flyver ind med maden til ungerne i kassen. Eller en der danser mærkeligt til en fest og man vil tage billede før han opdager osv. osv.
Avatar billede chili17 Nybegynder
22. maj 2004 - 18:58 #1
Hvis du vil have hurtighed dvs. billedet bliver taget når du trykker på knappen skal du have et spejlrefleks-kamera

Jeg tror alle kompaktkameraer har en forsinkelse

Jeg går ud fra at du tænker i digitalkamera
Avatar billede peet_dk Novice
22. maj 2004 - 19:04 #2
Ja det skal være digital.. Men er der ingen der har mindre forsinkelse end andre?
Avatar billede chili17 Nybegynder
22. maj 2004 - 19:30 #3
Jeg havde selv i tidernes morgen et Canon G3 og det fungerede sådan set fint, man skal bare ikke forvente at det er lige så raskt som et speglrefleks-kamera
Men jeg vil tro at du vil være godt tjent med et af de kendte mærker i mellemprisklassen - alle bestræber sig på at være hurtige på aftrækeren
Avatar billede peet_dk Novice
22. maj 2004 - 21:18 #4
Dvs. jeg bare skal gå efter et som er blevet lavt senest (også er et kvali mærke) Så man på den måde er sikker på den nyeste teknolig i den prisklasse man skal købe til?
Avatar billede chili17 Nybegynder
22. maj 2004 - 21:29 #5
En god hjælp ville være at få fat i nogle af de tidligere udgivelser af magasinet "Digital Foto" - der er altid nogle test af kameraer i alle prisklasser

Jeg vil tro at de har omtalte magasiner på biblioteket

Nogle link til danske sider
http://www.akamera.dk
http://www.haun.dk/

Alternativt: find en seriøs forhandler
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
22. maj 2004 - 21:38 #6
Ja, der findes en superhurtig http://www.dpreview.com/reviews/nikond2h/ ...men den er jo også beregnet til pressefotografer, så prisen er også i den "pæne" ende.
Avatar billede peet_dk Novice
22. maj 2004 - 21:51 #7
Ja, men hvis du ser de to jeg har linket til. Hvor ser du så hvilket der er bedst?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
22. maj 2004 - 22:53 #8
De er jo meget ens ...så det er detaljer
1. Hukommelseskort, nogle sværger til de ny små xD kort, andre de billigere gamle kendinger CF
2. Canon'en er en anelse mere lysstærk.
3. Canon kan gå MEGET tæt på i macro'en

Umiddelbart er vi derhenne hvor udseende af camera, og tiltro til mærket er det som vægter på vægten.

Men her er det også svært. Canon er jo absolut en af sværvægterne i digital fotografering, men Olympus gør det mere end godt, specielt i den "billige" end som vi er i her.

Mit valg, tja ... følelsesmæssigt ville jeg nok vælge Canon.
Avatar billede peet_dk Novice
22. maj 2004 - 23:05 #9
Ok, så svaret er at der faktisk ikke er noget kamera der er bedre end det andet mht. "shutter lag" "lag time" eller hvad folk kalder det?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
22. maj 2004 - 23:14 #10
...ikke der er oplyst på de data der er tilgængelige her. Så skal man dyrke længere ned i deres data, på de respektive hjemmesider.
Men da det er nye kameraer begge to, mon så ikke de data er til rådighed hos dem.

...men du har ret, det er dybt fustrerende med de kameraer, som først skal "tænke" et par sekunder før billedet tages, da er motivet da mange gang væk!

Find en fotohandler der har begge kameraer hjemme, og prøv dem i forretningen!