Avatar billede moebjerg Nybegynder
21. maj 2004 - 20:53 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

Den bedste notebook

Hej
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilken notebook i mener er den bedste der kan købes i øjebliket

Pris omkring 14000 - 16000 kr

/moebjerg
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2004 - 20:59 #1
Det kommer an på hvad den skal bruges til.

Eksempelvis kan man få en subnotebook der vejer 1.1 kg, eller et fartmonster der vejer 4.5 kg.

Du kan få grafikkort fra 32 MB delt ram, og op til 128 MB dedikeret RAM.

Du kan få små 12.1" skærme, eller 17" Widescreen skærme.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2004 - 21:06 #3
Jeg mener bestemt du får mest for pengene ved at vælge en PC fremfor en Mac, medmindre du er typen der også har B&O stående derhjemme og trække renter på overtrækket ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. maj 2004 - 21:08 #4
http://www.eksperten.dk/artikler/133 - denne kan du starte med at læse :)

Personligt vil jeg foreslå en Asus M6N notebook, da den har det hele!

nan> http://www.eksperten.dk/spm/499051 - respons ;)
Avatar billede rosenberg Nybegynder
21. maj 2004 - 21:13 #5
Jeg ser intet B&O ... jow ok en telefon ;)
Avatar billede doublejoble Praktikant
21. maj 2004 - 21:15 #6
jeg har en asus m6800. Den er jeg stjerneglad for. Den er lækker, forholdsvis lydløs og jeg kan godt anbefale den...
Avatar billede espersen Novice
21. maj 2004 - 21:17 #7
hellere have B&O end overtræk  ;o)

Jeg er selv ret vild med Asus M6N som også netop er ved at blive opgraderet på VGA-siden ATI9700

Den Asus findes i 1,4 + 1,5 + 1,6 + 1,7 Ghz ; se her specifikationerne fra Asus :
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=M6000N%20Series&langs=01

Om der er 128 mb ram på VGA betyder ikke så meget som hvilken VGA-chip der er på laptop'en - Men samme chip finder du på Dell, men de har forsynet ned med 128 mb ram
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/inspn_8600?c=dk&l=da&s=dhs
Forskellen i Performance er dog ret sikkert ikke særlig stor...

Hvis du meget gerne vil bruge mere end 12.000 : så kan du evt. tage den i Widescreen-modellen + DVD-skriver : se evt. flere modeller her : http://www.m-e.dk/shop/productlist.asp?Id=496 (et ok sted at handle iøvrigt)
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. maj 2004 - 21:17 #8
Må nok også hellere svare så - altså M6N så er du sikret ;)
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2004 - 00:34 #9
Værd at kigge på er også:

Vega Pro Z7
SHG Note

De er begge "powered by ASUS" hvilket vil sige at det er en ASUS maskine med lidt små forskelle, bl.a. har SHG Note et tungere batteri, med kun 6 celler ift ASUS' 8 celler.

Vega Pro Z7 er en tro kopi af Widescreen udgaven af ASUS M6800N
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. maj 2004 - 00:40 #10