Avatar billede dalbjerg Nybegynder
14. februar 2001 - 23:32 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

User domæne

Hejsa

Nogen som kan fortælle mig, hvordan jeg finder frem til user domæne... Via asp?? Jeg syntes sku ikke rigtigt, at se en kode, der skulle kunne gøre det... Findes der en gratis komponet???

Point, gives ikke til links, der fører til betalinge komponeter, eller demo komponet, dem kan jo ikke bruge til noget....

Mit user domæne, er lige nu:
213.237.38.150.adsl.hn.worldonline.dk

Mvh Kenneth Dalbjerg
Avatar billede kornfreak Nybegynder
14. februar 2001 - 23:59 #1
du mener host ?
Avatar billede kornfreak Nybegynder
15. februar 2001 - 00:00 #2
Til det skal du bruge Caprock et eller andet..
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
15. februar 2001 - 00:12 #3
æhh hvor finder jeg lige det?
Avatar billede kornfreak Nybegynder
15. februar 2001 - 00:14 #4
Jeg kan ikke lige huske adressen :(
Jeg prøver lige at finde det..
Avatar billede netsrac Praktikant
15. februar 2001 - 11:43 #5
Avatar billede netsrac Praktikant
15. februar 2001 - 11:45 #6
dalbjerg >> Har du webhotel et sted eller skal det bruges på egen server ?
Avatar billede olekristensen Nybegynder
15. februar 2001 - 14:33 #7
Du kan finde dit eget domæne (det siden ligger på) ved at gøre således:

host = Request(\"http_host\")
Avatar billede jabp Nybegynder
16. februar 2001 - 16:27 #8
Hejsa

Dalbjerg>> Hvad skal du bruge det til, bare til at en asp viser hvad serverens host er ???
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
18. februar 2001 - 02:08 #9
netsrac, lige netop dit, kunne jeg bruge, hvis ikke det var et demo komponet... :o(

jeg skal sku ikke finde ud af hvad serveren hedder.... Det ved jeg jo godt... Det jeg skal bruge, er brugerens host...

Det skal bruges til at finde ud af internet udbyder, vedkommet har.. og hvad land, vedkommet fra...
Avatar billede netsrac Praktikant
18. februar 2001 - 10:28 #10
dalbjerg >> Spørger igen, har du webhotel et sted eller skal det bruges på egen server ? :-)
Avatar billede jabp Nybegynder
18. februar 2001 - 12:08 #11
Hvorfor ikke bare bruge REMOTE_HOST
Avatar billede jabp Nybegynder
18. februar 2001 - 12:10 #12
Altså bare
<%
Request.ServerVariables(\"REMOTE_HOST\")
%>
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
18. februar 2001 - 14:47 #13
Fordi den ikke skriver noget... Ikke på min Windows 2000 server, i hvertfald....
Avatar billede netsrac Praktikant
18. februar 2001 - 15:46 #14
dalbjerg >> ?
Avatar billede olekristensen Nybegynder
19. februar 2001 - 12:42 #15
Kan det have noget at gøre med en evt. firewall, der masquerader forespørgsler udefra?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
23. februar 2001 - 13:08 #16
olekristensen: også nå mange af dem jeg har teste med blot kører på en dialup linie?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
24. februar 2001 - 18:40 #17
uhmmm ingen svar