Avatar billede simonhoejer Nybegynder
19. maj 2004 - 21:18 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

nem, reklamefri og gratis søgemaskine på min hjemmeside

Hej jeg har en lidt vanskelig opgave til jer...
Jeg skal bruge en søgefunktion på en hjemmeside som jeg er med-webmaster på. Det er til en non-profit-organisation og vi har ikke så mange penge at gøre med så den skal være gratis og reklamefri.
Den skal leve op til følgende krav:

1) Den skal være gratis og reklamefri, da vi hverken har mange midler eller ønsker at reklamere.

2) Den måde være koder/skrevet i JavaScript, VBScript, ASP og HTML.

3) Den må IKKE benytte database.

4) Den skal søge i inholdet på alle siderne efter en match til søgeordet (bruger kun ASP-filer, ikke *.html)

5) Den skal ikke være begrænset til at søge i et arkiv/mappe, men skal også kunne søge i undermapper.

6)Resultatlistewn må ikke åbnes i et nyt vindue, men skal åbnes i SAMME FRAME.

7) Den skal være afprøvet, gerne med et sted hvor jeg kan se den i funktion.

På grund af de mange og svære krav jeg stiller giver jeg 200 point for løsningen. Der er ingen point før jeg har årøvet den af og den virker.
jeg har fuld tiltro til at der er nogen herinde der kender en sådan søgefunktion eller selv vil skrive/kode en, der lever op til mine krav.

På forhånd TAK!!!
Avatar billede demib Nybegynder
25. maj 2004 - 02:09 #1
På websitet: www.searchtools.com kan du finde oversigter og anmeldelsr af en række af de bedste softwareløsninger og kode til søgemaskiner.

Du skal dog være opmærksom på, at søgning er en både kompliceret og omfattende proces, hvis det skal være bare nogenlunde ordentligt (give ordentlige resultater, være let at tilpasse og fungere tilstrækkeligt hurtigt) og det er svært at komme udenom brug af databaser i et eller andet omfang.

Jeg vil mene at det er urealistisk at finde et ordentligt værktøj der kan tilsfredstile dine behov uden enten selv at lave omfattende programmeringsarbejde eller ved at tillade leverandøren at reklamere i forbindelse med brugen af søgemaskinen. Jeg har har ikke selv set bare nogenlunde rimelige søgefuntioner tilbudt helt gratis. Enten betales der eller også afregnes der med reklamer :)

De bedste, og dyreste, af de produkter du finder er også dem der er bedst dokumenteret, letterest at anvende og som du kan se i drift. Mange af de billigste løsninger skal du selv komplilere, opsætte på din web-server og få til at fngere før du kan se dem, og der er ikke altid nogen support at hente. Man får desværre hvad man betaler for.
Avatar billede voirsous Nybegynder
16. juni 2004 - 17:38 #2
brug googcle.com via denne syntaxt,

site:[url] [søgeord]

ex. site:ein.dk Frisør
Avatar billede voirsous Nybegynder
16. juni 2004 - 17:39 #3
google.com
Avatar billede simonhoejer Nybegynder
16. juni 2004 - 18:34 #4
hvis jeg bruger google på den måde som det er blevet foreslået vil det så ikke åbne den resultatside fra google? For det er jeg nemlig ikke intresseret i.
Avatar billede aqqalu_kristensen Nybegynder
16. juni 2004 - 20:44 #5
du kan finde nogen på: www.hotscripts.com .Der er asp,JavaScript og mange andre. Og nogle af dem er gratis.