Avatar billede uc Nybegynder
18. maj 2004 - 08:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Screen dumps med OS X

Hej Mac eksperter

Er det ikke muligt at lave screen dumps, som på en pc.?
f.eks af dialogbokse.

Rune
Avatar billede straszek Praktikant
18. maj 2004 - 09:03 #1
Jo naturligvis, du bruger programmet 'skærmbillede' der ligger i mappe programmer->hjælpeprogrammer

Søren
Avatar billede uc Nybegynder
18. maj 2004 - 09:19 #2
Perfekt
thanks...
Avatar billede uc Nybegynder
18. maj 2004 - 09:36 #3
??
Tilæg..
Hvordan tager man screen dumos af f.eks printer info når det er en under under menu.
skærbill.af info forsvinder når jeg trykker på Skærmbill.?

Rune
Avatar billede egonspock Seniormester
18. maj 2004 - 20:02 #4
Du kan bruge æble-skift-4 til at vælge et udvalg af skærmen og lave en pdf-fil, eller æble-skift-ctrl-4 for at kopiere klippet, så du kan sætte det ind som grafik. Prøv også at trykke mellemrum efter at cursoren er skiftet, så kan du pludselig vælge vinduer eller menuer. Og brug enten æble-skift-3 eller æble-skift-ctrl-3 for at lave hele skærmdumps.
Skærmbillede har selvudløser (skift-æble-z eller under billedmenuen)