Avatar billede halager Nybegynder
15. maj 2004 - 21:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

htaccess - Login box kommer frem 2 gange

Jeg har lavet en .htaccess og tilhørende passwd fil. Det virker fint, men login boxen kommer frem 2 gange. Nogen der ved hvordan jeg får den til kun at bede om password 1 gang.
.htacces :
AuthName "hemmelig"
AuthType Basic
AuthUserFile /home/xxx/xxx/xxx/passwd
require valid-user

passwd:
bruger:xxxxxxxx
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2004 - 22:49 #1
Kan det være, at du bruger to forskellige domænenavne? F.eks. med og uden www.
Avatar billede halager Nybegynder
15. maj 2004 - 22:53 #2
?? Jeg forstår ikke helt hvad du mener, hvor skulle de to forskellige domænenavne optræde?
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2004 - 23:21 #3
For eksempel, hvis en bruger kommer til din side på adressen www.servernavn.dk, men du selv bruger servernavn.dk i interne links på siden. (Eller omvendt.)

Kommer der 2 bokse på samme tid, eller kommer de efter hinanden?
Avatar billede halager Nybegynder
15. maj 2004 - 23:27 #4
Jeg bruger ikke "servernavn.dk" i interne links. I explorer kan jeg dog skrive både "www.servernavn.dk" og "servernavn.dk"
De to bokse kommer efter hinanden nr 2 kommer når jeg har udfyldt bruger og password i den første og trykket enter
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2004 - 21:12 #5
Jeg fandt lige din situation beskrevet her: http://httpd.apache.org/docs/misc/FAQ.html#prompted-twice