Avatar billede axela Nybegynder
15. maj 2004 - 11:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte Word 2000

Jeg har flg. problem: På min PC har jeg i flere år kørt med Word 2000. For ca. 1 uge siden begyndte word at gå i stå ved opstart, den kom ikke længere end til opstarts billedet.
Efter et stykke tid kom fejlmelding at der ikke var mere system resorser tilbage.
Jeg har afinstalleret Word flere gange og installertet igen med samme resultat. Sidst opdaterede jeg fra Microsoft med alt hvad der var. Pc'en kører Win 98 SE. Word ligger i Office 2000 Premium. Alle andre programmer virker som de skal. Det er kun Word der laver knuder.
Jeg indsætter flg. log:
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 10:48:41, on 15-05-04
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG6\AVGSERV9.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG6\AVGCC32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\DOKUMENTER\KL\TEMP\HIJACKTHIS.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.kvikstart.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 192.168.17.1:80
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,Shellnext = http://www.msn.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [MouseMate98] C:\gmm98\gmouse.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [Avgserv9.exe] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\Avgserv9.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] C:\WINDOWS\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: MSN Messenger Service (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?37881.9781365741
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {106E49CF-797A-11D2-81A2-00E02C015623} (AlternaTIFF ActiveX) - http://www.alternatiff.com/install/00/alttiff.cab
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\VxD\MSTCP: Domain = workgroup
O17 - HKLM\System\CCS\Services\VxD\MSTCP: NameServer = 192.168.17.1

Jeg ved ikke om der er noget iden der kan blokere for opstart?

Håber der er nogen der vil/kan hjælpe mig.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. maj 2004 - 12:46 #1
jeg tror den log er ren lige bortset kan denne--> Avgserv9.exe
http://vil.nai.com/vil/content/v_100237.htm

ellers er der måske noget her du kan bruge. >>http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;237957
Avatar billede axela Nybegynder
15. maj 2004 - 14:55 #2
Hej Bartfreak
Jeg ved ikke om den fil du omtaler Avgser9.exe hører til mit virusprogram AVG6.
Den samme fil har jeg også på en anden PC hvor Word virker efter hensigten
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. maj 2004 - 18:30 #3
man må ikke lave 2 af de samme spm..O/

har du prøvet at erstatte den '.dll..?

Og den fil er der vist delte meninger om..?

Prøv at slette programmet, og se om det så virker.. du kan vl altid installere det igen.?
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2004 - 20:17 #4
Prøv at slette din normal.dot (eller omdøb den, hvis ud har makroer eller autotekster i den. Word laver selv en  ny normal.dot. Det hænder, at den bliver "snavset" og må nornyes.
Avatar billede axela Nybegynder
15. maj 2004 - 21:27 #5
Undskyld det med 2 spm.
Hvad er det for en dll fil der skal erstattes?

Jeg kan slet ikke komme ind i Word det stopper ved opstarts billedet.
Jeg har afinstallert Ms office 2 gange og brugt eraser 2000 for at få det hele væk.
Derefter har jeg downloadet alle opdateringer der findes.
Det hjalp ikke en dyt.
Alle andre programmer der hører til MS office 2000 premium kan køre normalt.
Jeg ved derfor ikke hvad jag kan gøre. Det virkede jo fo 1 uge siden.
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2004 - 23:51 #6
Prøv at slette normal.dot, det hjælper ofte. Brug stifinder til at søge på Normal.dot, du skal ikke have Word åben.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. maj 2004 - 08:37 #7
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. maj 2004 - 08:37 #8
ellers er der en viewer her >> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=9BBB9E60-E4F3-436D-A5A7-DA0E5431E5C1&displaylang=NO

her er et godt bud >> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q224432

ellers er der hjælp at hente her >> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=/support/Office/faq/Off2k.asp

når du fjerner office (igen), så prøv at kører en regclean, og eller fjern/omdøb nøglen i regedit, som beskrevet i 1 link.
Avatar billede axela Nybegynder
16. maj 2004 - 12:58 #9
Jeg har fået Word til at virke, jeg slettede Normal.dot og lod MS office reparere sig igen.
Der efter virkede den.
Tak for hjælpen og for den tid i brugte.
Jeg bliver nok nød til at give hov-sa point.
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2004 - 13:28 #10
Jeg takker.