Avatar billede ALS Praktikant
14. maj 2004 - 14:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Flytning af site-indhold

Jeg har et site, der ligger ganske godt placeret på de største søgemaskiner.
Jeg ønsker at flytte indholdet fra www.mit-domæne.dk til www.shop.mit-domæne.dk da jeg skal bruge selve hoved-domænet til et mere generelt formål (var ikke forudseende nok da jeg lavede mit site for 7-8 år siden).

Hvordan flytter jeg bedst indholdet uden at miste kunder og placering på søgemaskinerne?
I starten ville jeg gerne redirecte de besøgende, der kommer ind på www.mit-domæne.dk/side_xx.htm til www.shop.mit-domæne.dk/side_xx.htm, men er bange for at blive "straffet" med en udelukkelse fra søgemaskinerne for det lille nummer.
Avatar billede demib Nybegynder
16. maj 2004 - 02:12 #1
Først og fremmest skal du redirecte alle dine gamle adresser (URL for hver side) til de nye adresser med et 301 redirect - IKKE META-refresh eller JavaScript. Dette forudsætter dog at du beholder det gamle domæne, så redirectingen fortsat fungerer efter du har flyttet sitet. Dette vil bevirke at søgemaskiner og almindelige brugere vil blive sendt direkte hen til den rigtige side på det nye site, selvom de besøger en af de gamle adresser. Søgemaskinerne vil normalt indenfor kortere tid udskifte de gamle adresser med de nye og i nogle tilfælde "overføre" en vis del af den popularitet dit nuværende domæne har, i form af andre websites der linker til dig.

Når det er sagt, skal du dog være forberedt på, at du ikke nødvendigvis får den samme dækning i søgemaskinerne lige med det samme som du har nu. For at mindske skadevirkoningerne mest muligt vil jeg anbefale at du få rettet så mange af de links der udefra peger på dit website som muligt.

Mikkel deMib Svendsen
www.Joyzone.dk
Avatar billede ALS Praktikant
16. maj 2004 - 12:53 #2
demib >> Tak for dit informative svar :o)
Jeg har normalt brugt META-refresh, så det er fint du gør opmærksom på at det ikke er så godt. Et "301 redirect" lyder for mig som noget, der skal opsættes i serverens .htaccess file. Jeg er i tvivl om hvor mange muligheder jeg har i den retning på det webhotel jeg benytter. Er der evt. andre tips i den retning.

Min gode placering skyldes netop at der er mange andre, der linker til mit site. Det bliver noget af en opgave at få de links rettet :o)