Avatar billede p_r Nybegynder
10. maj 2004 - 16:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kritik af schema

<?xml version="1.0"?>
<xsd:schema version="1.0" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema">
  <xsd:element name="VAREINFORMATION">
      <xsd:complexType>
          <xsd:element name="VARE" minOccurs="1">
              <xsd:complexType>
                    <xsd:element name="NAVN" type="xsd:string"/>
                    <xsd:element name="VARENUMMER" type="xsd:integer"/>
                    <xsd:element name="BESKRIVELSE" type="xsd:string"/>
                    <xsd:element name="FARVE" type="xsd:string"/>
                    <xsd:element name="MATERIALE" type="xsd:string"/>
                    <xsd:element name="ANVENDELSE" type="xsd:string"/>
                    <xsd:element name="ANDET" type="xsd:string"/>
                    <xsd:element name="ENHED" type="xsd:string"/>
                    <xsd:element name="PRIS" type="xsd:string"/>
                    <xsd:element name="PRIS_MED_MOMS" type="xsd:string"/>
                    <xsd:element name="PRIS_UDEN_MOMS" type="xsd:string"/>
                    <xsd:element name="BILLEDE" type="xsd:string"/>
                    <xsd:element name="LEVERANDØR" type="xsd:string"/>
              </xsd:complexType>
            </xsd:element>
        </xsd:complexType>
  </xsd:element>
</xsd:schema>
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2004 - 21:23 #1
Hej igen  :-)

* som jeg husker din DTD så skal BESKRIVELSE og PRIS være complexType som
  indeholder henholdsvis FARVE+MATERIAL+ANVENDELSE+ANDET og PRIS_MED_MOMS+PRIS_UDEN_MOMS

* priserne skal vel ikke være string men snarere integer eller decimal
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2004 - 21:25 #2
<?xml version="1.0"?>
<xsd:schema version="1.0" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema">
  <xsd:element name="VAREINFORMATION">
      <xsd:complexType>
          <xsd:element name="VARE" minOccurs="1">
              <xsd:complexType>
                    <xsd:element name="NAVN" type="xsd:string"/>
                    <xsd:element name="VARENUMMER" type="xsd:integer"/>
                    <xsd:element name="BESKRIVELSE">
                      <xsd:complexType>
                          <xsd:element name="FARVE" type="xsd:string"/>
                          <xsd:element name="MATERIALE" type="xsd:string"/>
                          <xsd:element name="ANVENDELSE" type="xsd:string"/>
                          <xsd:element name="ANDET" type="xsd:string"/>
                      </xsd:complexType>
                    </xsd:element>
                    <xsd:element name="ENHED" type="xsd:string"/>
                    <xsd:element name="PRIS">
                      <xsd:complexType>
                          <xsd:element name="PRIS_MED_MOMS" type="xsd:decimal"/>
                          <xsd:element name="PRIS_UDEN_MOMS" type="xsd:decimal"/>
                      </xsd:complexType>
                    </xsd:element>
                    <xsd:element name="BILLEDE" type="xsd:string"/>
                    <xsd:element name="LEVERANDØR" type="xsd:string"/>
              </xsd:complexType>
            </xsd:element>
        </xsd:complexType>
  </xsd:element>
</xsd:schema>
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2004 - 21:25 #3
Men jeg er som sagt ikke skrap til schemas så jeg vil klar anbefale en second
opinion
Avatar billede p_r Nybegynder
10. maj 2004 - 22:17 #4
ok -mange tak fordi du prøvede at lave det om i hvert fald..venter lige og ser om der kommer en second opinion..men vil jo gerne give dig nogle points for din indsats:)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2004 - 22:19 #5
så ligger jeg et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
24. maj 2004 - 23:50 #6
Der kommer vist ikke mere ...