Avatar billede thb Nybegynder
10. maj 2004 - 12:10 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner jeg win msn

Hej alle

Som der står i overskriften så vil jeg gerne have hjælp til at fjerne windows messenger... Den tænder hele tiden op af sig selv..

Jeg har msn messenger som jeg bruger og den er også tændt.. men jeg kan ikke få den anden til at stoppe med at åbne..

Thomas
Avatar billede popsy Novice
10. maj 2004 - 12:11 #1
fjern messenger 4.7
Copy and Paste denne kommando til start-kør

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Så fjerner den gamle version.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
10. maj 2004 - 12:17 #2
hvad så med fjernsupport og remote desktop, vil det stadig være intakt ???  er der ikke noget med at det hænger sammen.
Avatar billede thb Nybegynder
10. maj 2004 - 12:19 #3
nu har jeg gjort det.. og det virker ikke som om at den er der mere.. :)

Så her er nogle point.. :)

Thomas
Avatar billede popsy Novice
10. maj 2004 - 12:21 #4
Takker :)
Avatar billede knighten Nybegynder
10. maj 2004 - 12:58 #5
doctor6000>>
Fjernsupport skal ske gennem windows messenger.
Så hvis du bruger popsy's fremgangsmåde vil du ikke længere kunne køre fjernsupport.
Avatar billede popsy Novice
10. maj 2004 - 13:24 #6
knighten> Sikke da noget vrøvl, der er da fuldt fungerende fjernsupport i msn messenger.
Avatar billede knighten Nybegynder
10. maj 2004 - 15:32 #7
popsy>>
Dette er fra en messenger.support side:

Subject:  Re: Windows Messenger vs. MSN Messenger
From:  "Jonathan Kay [MVP]" <msnewsreplies@jonathankay.com> Sent:  4/28/2004 7:43:46 PM

Greetings XXX,

There are several differences between the two. Most notably, MSN Messenger 6 has support for
display pictures, custom emoticons, has a different interface, etc. whereas Windows Messenger
supports SIP-based communications services, Exchange IM Server, etc.  Which one you use is up
to you, and a matter of personal choice (and based upon your needs and likes), however one
thing to keep in mind, Windows Messenger must still be installed on Windows XP in order for
MSN Messenger to retain full functionality (Remote Assistance, Whiteboard, Application
Sharing, etc.).

MSN Messenger is centered around MSN technologies (Hotmail, MSN Member Profiles, MSN Mobile,
etc.) whereas Windows Messenger is centered around Windows technologies (Exchange Server,
Office Live Communications Server, Windows Netmeeting, etc.).

Both clients however can make use of Microsoft technologies, like the .NET Messenger service,
..NET Passport and .NET Alerts.
____________________________________________
Jonathan Kay
Microsoft MVP - MSN Messenger/Windows Messenger
Associate Expert
http://www.microsoft.com/windowsxp/expertzone/
Messenger Resources - http://messenger.jonathankay.com

"XXX"  wrote in message news:e5HXpxYLEHA.892@TK2MSFTNGP09.phx.gbl...
> What is the difference between the two:  I am runnin Windows Messenger 4.7
> on XP pro but I see references to MSN Messenger 6.2
> Thanks,

Dette er hvad der sker med min MSN Messenger når jeg beder om fjernsupport uden windows messenger. http://www.knighten.dk/vis/index.htm

Det kan da godt være det er min maskine der er noget glat med...
Avatar billede popsy Novice
10. maj 2004 - 15:50 #8
Det er jeg ret overbevist om at det er, altså din maskine, for nu har jeg netop lavet forsøget :) Det funker altså fint her.

Dog er det lavet mellem 2 msn 6, for jeg ku ikke finde nogen der brugte den grimme og klodsede windows messenger ;)
Avatar billede knighten Nybegynder
10. maj 2004 - 16:11 #9
Ja, hvis windows messenger er fjernet på den måde du beskriver det i 10/05-2004 12:11:41 på begge maskiner, så er det jo lidt mystisk.
Man skal heller ikke absolut bruge windows mesenger, den skal bare være installeret.
Avatar billede popsy Novice
10. maj 2004 - 17:12 #10
hmm, den er ialtfald fjernet på den måde på min.
Avatar billede knighten Nybegynder
10. maj 2004 - 17:15 #11
Tja - det her er nok et af de tilfælde med Messenger hvor man bare bliver nød til at slå sig til hovedet og tænke:"hmmmmmm...." :)
Avatar billede popsy Novice
10. maj 2004 - 17:25 #12
Tester lige lidt forskelligt. Men jeg er 100 på at den er fjernet fra min, for den står på windows update som en ny opdatering...
Avatar billede knighten Nybegynder
10. maj 2004 - 17:40 #13
Jeg havde Windows messenger installeret, men fonhindrede den i at køre vha. et script fra http://www.tweakup.dk/HTML/download/winxp.php . Der ville MSN messenger godt oprette fjernsupport. Men da jeg fjernede windows messenger med den kommando i kør, fik jeg den fejlmeddelse som du har set.
Det skal dog siges at det, begge gange, er lavet med to messenger konti på den samme maskine der beder om fjernsupport til hinanden.
Jeg har desværre ikke tid til at lege med det ligenu, det bliver nok først i morgen.
Jeg har sendt en mail til MSN-support for at høre hvordan det helt nøjagtigt hænger sammen.
Avatar billede popsy Novice
10. maj 2004 - 17:52 #14
Har lige testet om jeg kan få kontakt til en windows messenger med min, og det kan jeg ikke via fjernsupport. Ved dog heller ikke om det er meningen man skal kunne?
Avatar billede tazco Nybegynder
16. maj 2004 - 00:16 #15
Jeg har fået et nyt problem... Jeg har afinstalleret windows messenger via RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
Fint nok... Men når jeg så vil starte min ny-installeret Messenger 6.2 så starter den en slags installation op hver gang... Det tager irriterende lang tid...
Det samme er tilfældet med min makkers pc.
Avatar billede popsy Novice
16. maj 2004 - 10:39 #16
Hmm, prøv at geninstallere 6.2