Avatar billede rosenberg Nybegynder
08. maj 2004 - 13:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Lukning af spørgsmål

Hej...

Hvad med at der kom en funktion som lukkede spørgsmål som var ældre end 6 måneder?

Som tidligere glemmer-altid-at-lukke-mine-spørgsmål-oman ved jeg selv hvor svært det kan være... men der må da være en grænse...
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. maj 2004 - 14:04 #1
Så er problemet bare, hvis der er point på: Hvem skal have point?
Der skal ikke bare deles point ud for det vil få div. pointjægere til at smide svar i øst og vest. Spørger selv skal ikke have point igen, for det vil få mange til at undlade at gøre mere ved deres spørsmål - desuden kan der komme korrekt svar, og så skal point jo tilfalde den der svarer korrekt.
Og coadmin skal ikke have tjansen med at fordele point, for de kan ikke vide hvad et korrekt svar er.

Et udmærket forslag der dog har været oppe mange gange før ;)
Avatar billede bernie Nybegynder
08. maj 2004 - 14:07 #2
man kunne da bare få en mail robot til at sende mails ud med at div spm skal lukkes eller kan der være konsvekvenser (fx der bliver trukket 50-100 point hvis den ikke lukkes inden tiden udløber)
Avatar billede rosenberg Nybegynder
08. maj 2004 - 14:12 #3
bernie > ja straffelse er godt ;)

john s > Jeg kan godt se at det er et problem :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. maj 2004 - 14:20 #4
bernie> der kommer skam mails ud med påmindelser ;)
Avatar billede kbu Nybegynder
08. maj 2004 - 15:48 #5
hvad om der blev indført noget "antikarma" som en rød markering på spørgsmålet, hvis det er fra en bruger der ikke afslutter sine spørgsmål.
det vil måske have en forebyggende effekt, samt man er advaret om at man måske ikke vil få sine points, og derfor ikke vil svare på spørgsmålet ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. maj 2004 - 19:26 #6
john_stigers> "der kommer skam mails ud med påmindelser ;)"..?

Der sendes kun mails, hvis der kommer nye indlæg i spm'et, hvis man har det slået det til under Indstillinger.. jeg har aldrig oplevet at få en mail, fordi et spm er [ved at være] gammelt..
Avatar billede exp Juniormester
08. maj 2004 - 19:36 #7
thesurfer >>
Der sendes mails ud, hvis man har åbne spørgsmål der er meget gamle. Men har snakker vi 3-4-5 måneder mener jeg
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. maj 2004 - 19:45 #8
exp> er det ændret? det plejer at være 30 dage hvis man ikke har kommenteret i mellemtiden.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. maj 2004 - 19:47 #9
Sådan en mail har jeg aldrig fået..
Ny feature?
Og den gælder vel kun ved egne åbne spm (altså ikke spm man kun deltager i) ? ;-)
Avatar billede exp Juniormester
08. maj 2004 - 20:10 #10
john_stigers >>
Ved desværre ikke hvor lang reaktionstiden er - havde et spørgsmål der efterhånden var ved at få skæg, og det hørte jeg fra tre-fire måneder efter sidste kommentar...
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. maj 2004 - 20:11 #11
ok...
ja jeg er ikke sikker - kan være du har ret :)
Avatar billede exp Juniormester
08. maj 2004 - 20:14 #12
aner det ikke :-) PAS!
Avatar billede rosenberg Nybegynder
10. maj 2004 - 11:18 #13
Nå men det kan jo være sådan en feature kommer på et senere tidspunkt ;)