Avatar billede lecix Nybegynder
06. maj 2004 - 15:27 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

"bios not installed - søger efter SATA - kan ikke køre agp8

jeg har lige købt en ny comp.
det bundkort jeg har er en : asus p4c800 deluxe
http://uk.asus.com/prog/spec.asp?m=P4C800%20Deluxe&langs=11

når jeg starter computeren, skriver den først at den søger efter SATA, og efter 5-10 sek skriver den så "bios not installed"

jeg kan heller ikke køre agp8x (radeon 9800pro 256ddr)

hvad gør jeg?
en grundig guide ville være på sin plads :), for er en dør til computere
Avatar billede ird Praktikant
06. maj 2004 - 15:32 #1
Avatar billede iidomainii Nybegynder
06. maj 2004 - 16:46 #2
Kan se at det er ami bios. Jeg sloges i en uge med at køre 1 sata disk på mit nf7-s rev2. Efter at have skilt og samlet i uendeligheder, købt ny psu, osv. opdaterede jeg bios. Vupti så kørte det hele. Prøv at se om det er sidste bios version du har.
Avatar billede ird Praktikant
06. maj 2004 - 16:47 #3
Har selv det bundkort og bruger SATA uden probs
Avatar billede iidomainii Nybegynder
06. maj 2004 - 16:48 #4
Ups, glemte at nævne at jeg har award bios.
Avatar billede iidomainii Nybegynder
06. maj 2004 - 16:51 #5
Køre også uden problemer nu men det viste sig at på trods af alle sata features på nf7 så var de 2-3 første versioner af bios ikke ordentligt foreberedt til sata drift (sådan forstår jeg i hvert fald de modificationer der er lavet - især på ver. 2.3)
Avatar billede lecix Nybegynder
06. maj 2004 - 17:37 #6
har ikke sata... (glæmte jeg at sige)
Avatar billede ird Praktikant
06. maj 2004 - 17:44 #7
Øhhhh hvorfor så SATA i overskriften???
Avatar billede lecix Nybegynder
06. maj 2004 - 17:51 #8
fordi det skriver den.
har ganske almindelig IDE kabler...
Avatar billede zenze Nybegynder
06. maj 2004 - 19:11 #9
Så disabler du din SATA-controller i BIOS, og du vil herefter være fri for meddelelsen.
Du må også kunne sætte AGP i BIOS. Prøv at finde det. Er driverne til chipset og AGP installeret?
Avatar billede lecix Nybegynder
06. maj 2004 - 20:31 #10
oki, nok der problemet ligger...
hvor finder jeg det henne?
Avatar billede zenze Nybegynder
06. maj 2004 - 23:12 #11
Hent alle relevante drivere under "download" på den side, som du selv linker til i dit spørgsmål - og evt. Manual under "Eng_PDF Download"
Installer styresystem, dernæst ServicePacks - så Inf-filer og så de øvrige i denne rækkefølge.
Hent evt. WCPUID her:
http://www.h-oda.com/
Du kan med det program se om AGP står til 8x.
Avatar billede lecix Nybegynder
10. maj 2004 - 16:03 #12
hmm... det var en fejl i windows, og så skulle jeg bare slå det fra i bios... men ellers tak for hjælpen.
Avatar billede zenze Nybegynder
10. maj 2004 - 16:12 #13
Nå, så lægger jeg også et svar. Så må vi se hvad der sker:0)
Avatar billede zenze Nybegynder
10. maj 2004 - 20:04 #14
Tak! - det er alt for mange point for så lidt, men du kunne forhåbentlig bruge nogle af svarene.
Avatar billede lecix Nybegynder
10. maj 2004 - 20:28 #15
ehm... havde sådan set selv lige fundet ud af det.. :)
men er rimlig ligeglad med hvor mange points jeg har... så det går jo nok :)