Avatar billede swsn Nybegynder
05. maj 2004 - 21:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Råd til køb af ny PC

Jeg står og skal til at investere i en bærbar pc, men har ikke
meget teknisk indsigt og forstand på computere, men jeg stiller nogle krav. Derfor ville jeg høre om i kunne være behjælpelige med at anbefale nogle mærker/modeller som kan opfylde mit behov:
Den skal være let men med stor skærm.
Hurtig, men meget støjsvag
Den skal være robust og ikke se så plasticagtig ud som mange andre, må gerne have lidt smart design a la Acer aspire 2000 serien.
Skal indeholde dvd og brænder.
koste max 10000dkr
Håber at i kan hjælpe
MVH
swsn
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2004 - 22:17 #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2004 - 22:19 #2
Avatar billede andersenph Nybegynder
05. maj 2004 - 22:56 #3
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=46364
Asus er sagen.
God kvalitet. Vejer ikke meget, larmer ikke, udvikler ikke meget varme. Driftsikker. Lækkert design :O)
Avatar billede ird Praktikant
06. maj 2004 - 07:51 #4
http://www.eksperten.dk/artikler/133

måske får du noget udaf denne guide
Avatar billede ird Praktikant
06. maj 2004 - 07:52 #5
Dell 8600 er faktisk en lille fin sag til billig penge http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/inspn_8600?c=dk&l=da&s=dhs

Men ville ikke selv vælge Dell. Synes de bruger for meget krudt på at reklamere for deres vare istedetfor at bruge tiden på deres hardware.

Ville helt klart tage Asus som flere er inde på. Dels fordi der laver nogle solide maskine, men topkvalitet. Designet er flot og kvaliteten på kabinettet er også super.

Ligeledes skal det siger Fujitsu Siemens ligeledes laver super maskiner.
Acer vil jeg holde mig fra. nok er den lille og smart, men deres support er ikke noget værd. Koncentere dig om mærker som Asus, Fujitsu Siemens, IBM og DEll

Noget af det jeg altid råder folk til er at gå ned i butikken istedetfor at handle via nettet, men mindre du kender varen. Hør den igang, mærk på kvaliteten, se den bruge et par programmer, løft den.

Skal jeg selv vejlede dig omkring en god maskine til en god pris er det helt klart  Asus M6800N
Den er bygget op over Intels nye Centrino technologi, som giver kraftig ydelse og lang batteri tid. Desuden har den ATI´s nye M10 grafikchip Radeon 9600 med 64 Mb DDR ram, som er markedets hurtigste grafikchip pt., og den kan fåes med både 15,4" Wide screen WXGA og traditionel 15,1" SXGA.
Den udmærker sig yderligere med en vægt på kun 2,7 kg, og mulighed for 2nd batteri i multibay.
En lille sag som 2400 modellen fra Asus er også værd at kikke på. Dog skal du gøre helt op med dig selv hvad du skal bruge den til iden du handler
Men gør dig selv en kæmpe tjeneste og lad være med at handle over nettet, hvis du er ny indenfor området med bærbare.

Ned i en butik der forhandler disse maskiner.
Se den igang, løft den, tjek skærmen er god, se den arbejde med forskellige programmer, og sørg for den ikke laver som et kraftværk.

Det du skal er at gøre op med dig selv hvad du skal bruge den til (hvilket du har)
Er det til grafik baseret programmer og spil( sevom bærbare ikke kan anbefales til bærbare) eller er det alm brug som skole o.s.v.. Skal den bruges til grafik og spil, skal du bruge flere penge end de 8-9000 kroner. De nyeste grafikkort fra ATI bla. 9600 modellen kan godt klare de fleste spil. en centrino fra 1.4 og op til 1.7 er et super valg.

http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM6800N

et super valg efter min erfaring :) men nok en del over det du havde påtænkt dig at bruge på den :))
Avatar billede ird Praktikant
05. juni 2004 - 08:42 #6
Avatar billede ird Praktikant
17. juni 2004 - 16:39 #7
Tror du ikke du fik tid til at give os der hjælper dig lidt feedback - så vi ved om vi fandt en løsning evt.

Har du ikke brug for mere support så luk spørgsmålet igen...
Avatar billede swsn Nybegynder
07. januar 2007 - 21:03 #8
for at lukke
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. januar 2007 - 13:09 #9
Hvorfor tager du point selv?
Avatar billede loppehund Nybegynder
08. januar 2007 - 13:26 #10
3 år efter LOL