Avatar billede megabeno Nybegynder
05. maj 2004 - 15:45 Der er 5 kommentarer

Logge på Messenger gennem proxyserver uden IP-adresse?

Hej.

Jeg har brug for Windows Messenger på min arbejdsplads, men jeg kan ikke logge på pga. proxyserveren. Og jeg kan IKKE få IP-adressen på den! Jeg kører XP. Kan man komme igennem på en anden måde??
På forhånd tak!
Avatar billede morten_leth Nybegynder
05. maj 2004 - 15:49 #1
jamen med mindre de kører transparent proxy så kan du finde ud af navnet på proxy serveren......
det kan du ved at klikke på funktioner > internet indstillinger > forbindelser > og så klikker du på lan indstillinger, der kan du se hvis der er sat proxy på... (hvis der ikke står noget er det fordi de kører transparent proxy...) hvis de kører trans. så er der desværre ikke så meget at gøre...
Avatar billede megabeno Nybegynder
06. maj 2004 - 08:29 #2
fint nok...
så sætter jeg i Messenger flueben i "I use a proxy server". hvad skal der stå i type? "HTTP Proxy" "SOCKS Version 4" eller SOCKS Version 5"? Og hvad med portnr.? skal der stå 80 eller 8001...?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
06. maj 2004 - 09:23 #3
jeg ved ikke lige med http proxy eller hvad du skal vælge der.. men hvis du havde proxy på så står der også et port nummer... men ellers så prøv dig frem osv.... ;)
Avatar billede dizzim Nybegynder
15. maj 2004 - 22:19 #4
Selvom det ikke kan sende filer over det vil jeg klart anbefale http://www.e-messenger.net
Ingen registreing eller noget...
Avatar billede dizzim Nybegynder
15. maj 2004 - 22:22 #5
Glemte lige at nævne at det faktisk er messenger bare online... dvs. du har dine kontaktpersoner, logger på med din e-mail og alt det der... Meget godt hvis man ikke har "install privliges"..