Avatar billede ejlersov Nybegynder
04. maj 2004 - 16:22 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

fjern undertekst

Hej , jeg har en avi fil med en Jap/kineser der laver et rekord forsøg i spisning. Problemmer er, at der Jap /kinesisk tekst der fylder temmelig meget  af billedet, der er engelsk tale.
Kan jeg få slettet underteksten ?????????
Avatar billede norbert Nybegynder
04. maj 2004 - 16:24 #1
Det kan du vel godt, men så fjerner du jo også baggrunden hvor teksten sidder.
Avatar billede keysersoze Guru
04. maj 2004 - 16:28 #2
i modsætning til fx DVD så er indholdet i en AVI-fil fast - dvs vil du have fjernet underteksterne skal du enten klippe hele den del af billede væk eller også skal du sætte en fx sort firkant over... man kan ikke kun fjerne teksten og beholde billedet bag
Avatar billede norbert Nybegynder
04. maj 2004 - 16:30 #3
Var det ikke det jeg skrev? Bare på en anden måde?
Avatar billede keysersoze Guru
04. maj 2004 - 16:35 #4
joda - men dit svar var ikke på da jeg begyndte at skrive :)
Avatar billede norbert Nybegynder
04. maj 2004 - 16:39 #5
Nåja, den har jeg også lavet flere gange selv :-) Sorry :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
04. maj 2004 - 16:47 #6
Hvis du har underteksten på en fil for sig selv, kan du godt. Men ellers ikke. Jeg har haft en avi-fil, hvor teksten lå ved siden af, men den kan du jo lade være med at aktivere, hvis det er sådan en.
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2004 - 08:49 #7
Der findes faktisk et par filtre til VirtualDub, der burde kunne klare dit problem:

http://www.digtv.ws/html/filters/regionremove.php
http://republika.pl/voidon/virtualdub/

Det er lavet til at fjerne f.eks. TV logoer, men det burde også kunne bruges til tekster.
Vær dog opmærksom på, at billedet godt kan blive lidt grumset der hvor tekster har været.