Det er bedst at skrive den fulde adresse - altså med http:// i dine links.
Søgemaskinerne læser normalt ikke CSS, men kan finde på det for at tjekke for spam (det der kaldes CSS-spam). Jeg tror ikke du er blevet straffet for den hvide tekst i dette tilfælde, men at det i højere grad er et udtryk for de store forandringer der generelt har været på Google igennem det sidste stykke tid.
Jeg tror i højere grad dit problem skyldes nogle af følgende ting:
1) Der er tilsyneladende ikke så mange udefra der linker til dit website. Ved at få flere til at linke vil sansynligheden for ordentlig indeksering og ranking stige betydeligt.
2) Når du siger: "... på et tidspunkt lå nummer 5 på google, men en uges tid efter jeg havde optimeret den lidt lå den på side 3." får det mig til at mistænke at du er for fokuseret på et enkelt eller ganske få ord. Faktum er, at folk søger meget mere bredt end det (dette gælder for størr eller mindre grad alle brancher!) - mange søger med mere end et ord, en hel del staver forkert, nogle bruger synonymer, andre former og variationer du ikke anvender.
3) Dit website har ikke ret mange sider - og derfor ikke ret meget tekst (med forskellige ord på). Jo flere sider du har, med relevante tekster, jo større chance er der for at en af dem dukker op når din målgruppe søger.
Det er næsten umuligt at dække hele dit "nøgleords-marked" ind gennem almindelig optimering af dit website. Du må derfor enten leve med begrænset dækning (nogle gange bedre end andre) eller også tager flere metoder i brug, herunder f.eks.: Information Pages, PPC-søgemaskiner (som f.eks. Google AdWords eller Overture), Paid Inclusion eller eksterne kampagner (micro sites eller promotion domæner). Alt efter dit marked og pengepung er det normalt klogt at vælge en blanding af medier og teknikker, hvis du vil opnå en god dækningsgrad.
Mikkel deMib Svendsen
www.joyzone.dk