Avatar billede leungting Nybegynder
03. maj 2004 - 13:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kabler til grabbing af VHS

Hvilke kabler skal jeg bruge til at kopiere VHS bånd til min PC.
Jeg har et Tv-kort Hauppauge250pvr. Jeg har prøvet med et tv-out stik, men det virker ikke. Måske er det logisk nok, men kan ikke lige gennemskue det.
Avatar billede d-u-k Praktikant
03. maj 2004 - 13:16 #1
du skal have et tv-in kort til din pc og tv-in adapter til tv-out.
Avatar billede leungting Nybegynder
03. maj 2004 - 13:17 #2
jeg har tv-in kort. Men hvad er en tv-in adapter?
Avatar billede d-u-k Praktikant
03. maj 2004 - 13:18 #3
og tv-in adapter til tv-out kabel
Avatar billede leungting Nybegynder
03. maj 2004 - 13:19 #4
jeg prøver at finde et!
Avatar billede d-u-k Praktikant
03. maj 2004 - 13:19 #5
det er en adapter til scart stik til tv/video hvor du kan skifte til tv-in ellet tv-out.  koster 50-60 kr..
Avatar billede leungting Nybegynder
03. maj 2004 - 13:31 #6
Nede i Expertbutikken siger de at det er softwarebestemt.
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2004 - 14:50 #7
Du har 2 muligheder mht. til billedet med dette kort.
SVHS eller Composite.

Du bruger sikkert din SCART udganng på din video til at capture med, eller en composite.

Hvis du vil være på din sikre side, så gå ned til din lokale radio/TV butik, og sig du skal have et kabel med scart (Video/TV) i den ene ende, og 3 phonostik i den anden (PC).

Sæt scart kablet i din Video/TV, og det gule composite stik i dit Capture kort.
Så skulle billedet være klart.....

Til lyden skal det røde og det hvid phonostik bruges. Til dette skal du bruge en konverter der laver de 2 phonostik om til et minijackstik (kan også fås i din lokale Radio/TV butik). Dette minijack stik skal forbindes til dit Audio-in på dit lydkort.
Avatar billede leungting Nybegynder
03. maj 2004 - 14:57 #8
Jeg har gjort noget helt andet. Jeg kan grabbe over antennestikket, som er tilsluttet videoen. Billed og lyd er perfekt, men i skal have tak for hjælpen alligevel.
Avatar billede leungting Nybegynder
03. maj 2004 - 14:58 #9
skylder jeg point?
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2004 - 15:04 #10
leungting >> Ja antennestikket er også en mulighed, men chancen for støj på billede og lyd kan være der, hvis ikke dine kabler er skærmet ordentlig.
Men fint hvis det fungere for dig :o)

Behold du bare dine point, men husk selt at ligget et svar og accepter det.
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2004 - 15:30 #11
any time... :o)