Avatar billede puppetmaster Nybegynder
03. maj 2004 - 08:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvor gemmer Word sin Ignorér liste?

Når man i Word, i stavekontrollen vælger at ignorere et ord, hvor gemmes ordet så henne, så Word ignorerer ordet i senere dokumenter?
Avatar billede piphans Nybegynder
03. maj 2004 - 11:10 #1
funktioner - indstillinger - Fanebladet stave og grammatikkontrol - knappen brugerordbøger - knappen rediger
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
03. maj 2004 - 11:24 #2
hmmm...det var ikke helt det jeg mente:
Det du hentyder til er når ordet tilføjes ordbogen, det jeg mener er at man bare vælger at ignorere ordet. Det bliver IKKE gemt i bruger-dic.
Da jeg forsøgte før med at oprette et dokument, skrive ordet Enabled (hvorved ordet blev understreget), vælge Ignorér, lukke Word, uden at gemme, åbne Word og begynde på et nyt dokument. Når jeg så skrev Enabled, blev ordet IKKE understreget, som om Word havde gemt et eller andet om at havde valgt at ignorere ordet i et tidligere dokument. Men da jeg forsøgte for et par minutter siden, kunne den ikke finde ud af ordet Enabled. Bliver Ignorér oplysningerne gemt i SELVE dokumentet? (har forsøgt at åbne i notepad, men kan ikke umiddelbart se en forskel, filerne, hvis jeg gemmer ét med og ét uden Ignorer, er lige store)
Avatar billede piphans Nybegynder
03. maj 2004 - 14:08 #3
nåeh, så havde jeg ikke læst grundigt nok på spørgsmålet.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig
Avatar billede kipolaks Nybegynder
04. maj 2004 - 20:54 #4
I dokumentet. Word forsøger sommetider selv at vælge sprog og det kan være forklaringen på Enabled.
Avatar billede jkrons Professor
05. maj 2004 - 16:57 #5
Ignorer-oplysninger bliver faktisk kun gemt i RAM, men hvias du vælger Ignorer alle gemmes informationen også i dokumentet. Dog kun om de gange, du allerede har skrevet ordet. skriver du det igen, efter at have åbnet og lukket skulle det meget gerne bliver understreget i det nye dokument. Så hvis du har kunne vælge ignorer, og så lukke Word og åbne igen uden at den har glemt, hvad du bad om at ignorere, lyder det som en fejl (eller et tilfælde).
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
10. maj 2004 - 11:27 #6
jkrons: that makes sense.
takker.