Avatar billede essalj Nybegynder
27. april 2004 - 17:47 Der er 4 kommentarer

Formattering af NFTS disk før geninstallation af XP

Hejsa,

jeg har en HD, der er splittet op i en FAT32 (med win98) og en NFTS (med win XP).
Jeg vil imidlertid gerne formattere NFTS-disken og geninstallere XP, da der er for meget bøvl med det efterhånden. Men hvordan hulen gør jeg det. Hvis jeg starter op i win98 eller dos kan jeg ikke se NFTS-partitionen og så kan jeg heller ikke formattere den.

Har prøvet F-disk, hvor NFTS-partitionen er en udvidet-dos partition, men den kan jeg ikke slette....er egentlig osse mere interesseret i bare at formattere den.

Med venlig hilsen Lasse

hvordan formatterer jeg min NFTS-partition
Avatar billede peet-49 Novice
27. april 2004 - 17:49 #1
Det gør du altsammen under indstallaion af XP
Avatar billede peet-49 Novice
27. april 2004 - 17:49 #2
Hvis du vil slette med fdisk, skal du slette ikke DOS partition
Avatar billede essalj Nybegynder
27. april 2004 - 22:48 #3
Så alt jeg skal gøree er at starte op fra xp-cden....så går alt glat. Prøver lige igen i aften.
Avatar billede peet-49 Novice
18. september 2004 - 09:18 #4
Lukketid?