Avatar billede p_r Nybegynder
27. april 2004 - 16:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Værktøj til DTD

Hej,

Er der nogen der kender et godt værktøj til udarbejdelse af DTD?
Avatar billede nute Nybegynder
27. april 2004 - 16:27 #1
xmlspy

men hvorfor bruge DTD'er ? Disse er nærmest for antikviteter at regne. hvad med at bruge schema istedet ?
Avatar billede p_r Nybegynder
27. april 2004 - 16:36 #2
Fordi jeg skal bruge dem i en opgave:) -det er et krav
Avatar billede nute Nybegynder
27. april 2004 - 16:46 #3
ah ... I c

jeg vil helt klart anbefale XMLSpy (www.xmlspy.com - du kan nok få fat i en trial). Denne kan blandt andet generere DTD på baggrund af din xml (selv om det er noget flere xml editorer kan). JEg kender desværre ikke nogle gratis tools til dette, men jeg fandt denne ... måske den kan hjælpe:

http://www.raycomm.com/techwhirl/archives/9802/techwhirl-9802-00330.html

/nute
Avatar billede nute Nybegynder
27. april 2004 - 16:50 #4
mon ikke du kan finde noget her, også:

http://www.soft411.com/software/free/editor.html

"Peter`s XML editor" ser jo måske ud til at kunne bruges ?
Avatar billede p_r Nybegynder
29. april 2004 - 10:21 #5
mange tak for hjælpen! Jeg kigger på det.
Avatar billede p_r Nybegynder
09. maj 2004 - 22:39 #6
vil du ikke skrive et "svar" så jeg kan give dig points? Hvorfor er schema egentlig bedre end XML?
Avatar billede nute Nybegynder
10. maj 2004 - 09:33 #7
svar

som jeg skrev ... de er nærmest antikviteter. schema er baseret på xml, og er derfor nemmere at læse og at forstå
Avatar billede nute Nybegynder
10. maj 2004 - 15:48 #8
- takker -