Avatar billede skovnoia Nybegynder
27. april 2004 - 02:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

konfigurering af sygate personal firewall

jeg er ikke sikker på hvad for filer jeg skal give adgang eller ej!!

ntoskrnl.exe
lsass.exe
svchost.exe
ndisuio.sys (jeg tror det er en driver.. men den bliver bombaderet og jeg kan ikke se hvorfor!!!

er der nogen der kan hjælpe med dette?????

på forhånd tak!
Avatar billede andersenph Nybegynder
27. april 2004 - 07:49 #1
ntoskrnl.exe
lsass.exe
svchost.exe
Er gode nok dem kan du godt lade passere
Her er et tip til at stoppe ndisuio.sys
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=273
Avatar billede skovnoia Nybegynder
27. april 2004 - 19:46 #2
det fik jeg desværre ikke meget ud af omhandlende ndisuio.sys
Avatar billede skovnoia Nybegynder
28. april 2004 - 02:50 #3
hvis jeg stopper NDISUIO , hvad bliver saa blokeret....
jeg tænker på at da jeg havde zonealarm blokkerede den tit ting... og hvis jeg ser bort fra NDISUIO så blokere den jo ingen ting.....eller har jeg misforstået noget....????

takker
Avatar billede andersenph Nybegynder
28. april 2004 - 08:37 #4
Nu har jeg ikke sygate fw så jeg kender ikke opsætningen af den, men jeg går ud fra at du kan sætte den op til at kun slippe det igennem som du giver den lov til.
Ligesom med ZA.
Hvis du går i start og kør og skriver msconfig kommer der et vindue frem. der går du i menuen tjenester og fjerner fluebenet i ndisuio. Så har du stoppet den.
Avatar billede skovnoia Nybegynder
28. april 2004 - 14:07 #5
den er der ikke!!!!

og selfølgelig har jeg sat sygate til ikke at give alt adgang.....det er jo det, hvis jeg enten lader ndisuio passere eller stopper den, så er der ikke flere filer sygate stopper og lader alt drive frit igennem... og jeg får ingen advarsler om noget vil igennem NOGEN SINDE , jeg spørger bare om det kan passe...da jeg ved med ZA at der tit blev blokeret ting !!! så hvorfor blokere sygate ikke de samme=?????????
Avatar billede andersenph Nybegynder
28. april 2004 - 14:11 #6
Jeg gir fortabt :O(
Avatar billede skovnoia Nybegynder
28. april 2004 - 23:56 #7
øv.... men tusind tak for hjælpen.... den bliver sat pris på aligevel!!!
Avatar billede andersenph Nybegynder
29. april 2004 - 08:09 #8
Det var så lidt, jeg prøver lige om jeg kan finde een der har lidt mere forstand på sygate og firewalls
Avatar billede resist Nybegynder
29. april 2004 - 20:30 #9
Avatar billede skovnoia Nybegynder
09. november 2004 - 11:53 #10
lukker