Avatar billede babyboy Nybegynder
26. april 2004 - 20:39 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

I tvivl angående efter afgivet ordre af produkt i Tyskland

Hejza.

Jeg har lige for et par timer siden bestilt et digital kamera på en tysk hjemmeside. Men jeg har et problem. Hvordan plejer det at være ved at bestille hos en tysk side? Skal man indsætte nogle penge på en tysk bankkonto eller hvad? Har spurgt dem men de siger jeg skulle kigge på den forrige mail. men synes ik det hjalp fra dem.
Håber i kan hjælpe.
Avatar billede scb Praktikant
26. april 2004 - 20:57 #1
Hvilket firma er det?
Det er nemlig vidt forskelligt, nogen sender pr. efterkrav, andre vil have betalingen via visa-kort, og igen er der nogle der først sender når pengene er overført via en bank (tager 2-4 dage og koster 130 kr)
-SCB
Avatar billede babyboy Nybegynder
26. april 2004 - 21:03 #2
Firmaet hedder www.eurodatec.de

Da det er første gang har jeg ikke så meget forstand at handle med udlandet. Tror du du kan tjekke det?!
Tak på forhånd.
Avatar billede scb Praktikant
26. april 2004 - 21:11 #3
Du skal vælge når du færdiggøre din bestilling om det skal være pr. efterkrav eller som bankoverførsel.

Vorkasse: Pengene skal øverføres pr. bank inden de sender varen.
Nachnahme: Efterkrav, du betaler til posten når han kommer med varen.
-SCB
Avatar billede babyboy Nybegynder
26. april 2004 - 21:19 #4
tak for det. På hvilken måde er den billigste løsning ved at vælge mellem Vorkasse eller Nachname?
Avatar billede scb Praktikant
26. april 2004 - 21:22 #5
Jeg tror ikke der er den store forskel, Bankoverførsel plejer at koste ca 130 kr og tager 2-4 dage inden de har pengene i Tyskland. Jeg vil tro at efterkrav koster omkring det samme, og så skal de ikke vente på pengene.
-SCB
Avatar billede babyboy Nybegynder
26. april 2004 - 21:25 #6
Okay. hvis jeg vælger pr. efterkrav er leveringstiden også 2-4 dage? men tak for det. Tror jeg skifter min ordre over til nachname.
Avatar billede chili17 Nybegynder
26. april 2004 - 21:31 #7
De gange jeg har handlet i Tyskland http://www.ac-foto.com har jeg betalt pr. efterkrav - varene er kommet i løbet af en lille uge
Avatar billede scb Praktikant
26. april 2004 - 21:33 #8
Pr. bankoverførsel tager det 2-4 dage før de har pengene i Tyskland, og først herefter sender de varen, pr. efterkrav sender de med det samme, og det tager ca 1 uge.
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
26. april 2004 - 21:42 #9
Der manglede et punktum:
Pr. bankoverførsel tager det 2-4 dage før de har pengene i Tyskland, og først herefter sender de varen.

Pr. efterkrav sender de med det samme, og det tager ca 1 uge.
Avatar billede toey Nybegynder
08. august 2004 - 14:39 #10
Du har generalt et problem med afslutte dine spørgsmål.