Avatar billede nissetec Nybegynder
26. april 2004 - 10:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Felter i sidehoved

Hej eksperter

Jeg har et skema i word, hvor jeg skal kunne låse dokumentet, så der kan indtastes i nogle felter ved hjælp af standard tekstfelter og afkrydsningsfelter i formular". Men når dokumentet er låst, så må det ikke låses op igen, for så blankes felterne, når det bliver låst igen.

Det var lidt forhistorie. Det jeg nu skal bruge er en funktion, hvor jeg kan få bruger-input op i sidehovedet. Det går ikke med bogmærker, for de kan ikke fremsøges i sidehovedet. Fill-in felter er heller ikke sagen.

Jeg er helst fri for, at brugeren skal op og åbne sidehovedet selv, så hvad gør jeg? Kan det overhovedet lade sig gøre?

Jeg har Word 2000 SP-3 på en XP-maskine.

Makro-programmering er også meget velkommen, hvis det ikke kan lade sig gøre med en funktion.
Avatar billede rvm Nybegynder
26. april 2004 - 13:01 #1
Du må lave (programmere) en dialogboks, hvor de data du ønsker skal i sidehovedet kan indtastes. Derefter indsætter du de nødvendige bogmærker i sidehovedet (du kan kun bruge bogmærker i sidehovedet - ikke formularfeltet som du bruger de andre steder). Hvsi du vil kunne hente data ind igen fra bogmærkerne skal du huske at data skal placeres inden i bogmærket - ikke ved bogmærket. Jeg har selvfølgelig et eksempel, hvis du er interreseret *S*
Avatar billede jkrons Professor
26. april 2004 - 15:06 #2
Alternativt kunne du låse dit dokument op/i ved hjælp af en kode. Så kan du nemlig sikre dig, at formularfelterne ikke "nulstilles".

Fx med
Sub LaasOP
If ActiveDocument.ProtectionType = wdNoProtection Then
    ActiveDocument.Protect _
        Type:=wdAllowOnlyFormFields, NoReset:=True
End If
End Sub
Avatar billede rvm Nybegynder
26. april 2004 - 15:58 #3
...men så skal brugerne jo stadig selv skrive teksten og derved måske skrive et forkert sted eller ændre opsætningen - og huske at trykke på knappen (til makroen) for at låse dokumentet igen.
Avatar billede jkrons Professor
26. april 2004 - 16:07 #4
rvm-> Enig. Men det var også bare tænkt som en løasning på at felterne i en formular ikke altid behøver at blive nul-stillet.
Avatar billede rvm Nybegynder
26. april 2004 - 16:10 #5
Og koden er jo god :-) - bruger den selv næsten hver dag :-)
Avatar billede nissetec Nybegynder
27. april 2004 - 14:12 #6
Tak for det. I hjalp mig faktisk begge to, så jkrons må lige give smide et svar, så fordeler jeg point.

Er det OK?

MVH
Per
Avatar billede rvm Nybegynder
18. maj 2004 - 08:17 #7
Det ser ikke ud som om jkroens vil have point - eller hvad :-)
Avatar billede nissetec Nybegynder
23. juli 2004 - 14:48 #8
Hej rvm

Hvor er det uacceptabelt, at jeg "lagger" sådan. Undskyld, og point til dig.

MVH
Per