Avatar billede para7 Nybegynder
25. april 2004 - 15:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Udskrive bog fra Word med sideombrydning II

Jeg fortsætter mit projekt her. Jeg har en bog jeg skal have skrevet ud på 208 sider. Jeg har skrevet den i Word simpelthen som A4 sider med ens højre-venstre margener uden indbindingsmargen. Jeg har lavet mange mange testudskrifter, hvor jeg skriver et A ark ud på begge sider, hvor siderne så er lagt som A5 sider på for og bagsiden af arket.

Jeg fandt et printeprogram: ClickBook fra http://www.bluesquirrel.com, der kan lave sideombrydning på fx word dokumenter. Det klarer sideombrydningen OK (man skal huske at indstille som A4 udner Options).
Nu er der det, jeg har test efter test på, at ligegyldigt om jeg udskriver fra word eller clickbook eller fra et pdf dokument skabt af word, så bliver for og bagside forskudt horisontalt med en halv centimeter. Vi har konkluderet at det må være et uheldigt program-printer forhold. (Har prøvet med forskellige computer-printer kombinationer med samme resultat.)

Kan nogen råde mig til, om jeg bare skal lave en PDF af de 208 sider og levere det til et printebureau eller er der stadig muligheder for at klare det selv ?
Avatar billede para7 Nybegynder
27. april 2004 - 18:04 #1
OK. Så fik jeg lavet et lille prøveoplag på 7 bøger. Et kopieringsbureau havde en maskine der kunne lave sideombrydning uden for-bagside forskydning ved udprintning.
Avatar billede para7 Nybegynder
27. april 2004 - 18:10 #2
Håber de  her "Udskrive en bog ..." poster kan være til gavn. Alle de timers testing skulle gerne være godt for noget ;) Man kan egentlig bare gå til et bureau med det samme, hvis de som Vesterkopi kunne i mit tilfælde, kan levere sådan en bogindmad på 208 A5 sider for ca. en halvtredser. (Yderligere rabat ved flere styk selvfølgelig).