Avatar billede azarat Nybegynder
24. april 2004 - 22:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

id og target i xhtml

Hej.. har lige lavet min side om til xhtml.. bruger framers.. Og i menuen står når jeg trykker på et link åbner den et nyt vindue-- Jeg har skrevet "" id="forside" "" i framen og i linket har jeg skrevet "" target="forside" "" hvorfor virker det ik?
Avatar billede keysersoze Guru
24. april 2004 - 22:55 #1
brug name

name="forside"

i din frame
Avatar billede mik789 Nybegynder
25. april 2004 - 08:12 #2
ja, det er korrekt, brug name, eller rettere brug begge dele: <frame src="forside.html" id="forside" name="forside" />. Hvis du vil have at dit frameset-dokument validerer som xhtml frameset skal du også bruge id, se: http://www.w3.org/TR/xhtml1/#h-4.10. I dokumentet med menuen skal du bruge xhtml transitional doctype (ikke strict), da kun denne tillader target attributten.
//mik
Avatar billede azarat Nybegynder
25. april 2004 - 11:03 #3
Mange tak for hjælpen det hjalp.. Havde ellers læst at man skulle bruger ID i stedet for name...
Avatar billede azarat Nybegynder
25. april 2004 - 11:07 #4
shit.. undskyld mik789 ville også havde givet dig point men ville også give keysersoze lidt men så fik han det hele når jeg trykkede accepter.. det må du undskyld... Men igen mange tak for hjælpen, håber ikke du er alt for sur da jeg ikke fik givet dig nogle points.. er rimelig ny herinde og sidst kunne jeg fordelle pointene...
Avatar billede mik789 Nybegynder
25. april 2004 - 11:16 #5
noproblem ;-) det var også bare en kommentar til keysersozes svar
//mik