Avatar billede themunk Nybegynder
24. april 2004 - 15:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

wlan, peer to peer

hej der jeg har et lille problem om wlan.
Altså min laptop som har wlan funkgere med min søsters wlan peer to peer. og det funkgere på min skole med adgangspunk. men ik med hvores hjemme computer, der vil den ikke engang skabe signal.
Det eneste der kommer frem når min laptop i forvejen er tænt og søger efter netwærk mens den anden starter, så dukker der et signal frem men det ligger på intet signal, dog er signal igennem for det dukker op når jeg tænder hjemme computeren????
har ingen adgangpunkt i huset.
håber nogen kan hjælpe mig :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. april 2004 - 15:44 #1
Det må være fordi det netkort der sidder i din hjemmemaskine ikke supportere bridging (peer-to-peer) som du måske ved, skal man krydse kablerne når man laver peer-to-peer med et almindeligt netkort. Dette gøres elektronisk med et trådløst netkort, men betyder at netkortet skal kunne dette for at det kan virke
Avatar billede themunk Nybegynder
24. april 2004 - 15:48 #2
hmm ahhh men så bliver mit problem lidt ander ledes for min hjemme pc vil ik rigtig lade mig lave noget om, i vært fald ik til hvad jeg ved.
ved du hvor jeg kan ændre disse indstillinger
Avatar billede themunk Nybegynder
24. april 2004 - 15:55 #3
mit wlan netkort på hjemme pc vil gjerne opføre sig som et normalt netkort, altså der er ingen funktion der heder søg efter netwærk osv.
dog heder det "bluetooth lan acces server dirver" i mod sætning til min laptop som vist kun bruger alm. wlan med intel teknologi som jeg har deaktiveret
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. april 2004 - 18:28 #4
Du kan kun ændre indstillingerne hvis dit netkort supportere bridging, hvis det er et økonomi kort beregnet til accespoints og ikke ander, er der intet at gøre (andet end at skifte kortet selvfølgelig)
Avatar billede themunk Nybegynder
25. april 2004 - 01:09 #5
ja det er en dårlig nyhed, men så køber jeg mig vel et nyt :)
Tak for hjælpen.
Avatar billede akl_gr Nybegynder
25. april 2004 - 13:02 #6
Jeg ville ellers mene at du bare skulle opsætte netkortet i hjemme computeren til AD-HOC netværk, så skulle det køre. Jeg har aldrig set et trådløst netkort der ikke kunne sættes op til både AD-HOC og Infrastructure.