Avatar billede ralph4 Nybegynder
20. april 2004 - 13:15 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

brevflet med een modtager

Kan man i Word lave en brevflet der kun henter een modtager, altså et færdigt document hvor det eneste der skal udfyldes er forespørgselskriterie = kundenummer. Så svarer jeg selv ja det kan man godt, men kan lave det UDEN at skulle åbne brevfletdialogen, klikke på forespørgselsbegrænsninger(?? query options) sammenlign med, klikke på OK og luk.
SÅ kommer brevet fint med den korrekt adresse, men jeg vil gerne have at sammenlign med-feltet ER åbnet når jeg åbner mit brev/formular

gerne som et almindeligt tekstfelt
Avatar billede piphans Nybegynder
27. april 2004 - 14:52 #1
Nemt nok

Du opretter en lille simpel macro som du kalder autoopen (navnet sikrer at makroen køres når filen åbnes:

Sub autoopen()
  Dialogs(wdDialogMailMergeQueryOptions).Show
End Sub
Avatar billede ralph4 Nybegynder
27. april 2004 - 22:17 #2
fint, det prøver jeg imorgen - så kommer der sikkert nogle point til dig
Avatar billede piphans Nybegynder
28. april 2004 - 10:45 #3
jmn - så håber jeg da at du kunne bruge det :-)
Avatar billede ralph4 Nybegynder
28. april 2004 - 15:49 #4
Hmm, fyraften, jeg havde kun lige fem minutter idag, men det virker ikke, det er temmelig sikkert ikke din fejl, men den siger at macroerne i dette projekt er disabled, og at jeg skal enable dem - øhh
Avatar billede piphans Nybegynder
28. april 2004 - 15:52 #5
Det er fordi makrosikkerheden i Word er sat til høj. Den skal sættes til mellem eller lav for at programmet vil køre makroer fra dokumenter der ikke er placeret i skabelonbiblioteket.

Klik på funktioner - makro - sikkerhed
Avatar billede ralph4 Nybegynder
29. april 2004 - 08:39 #6
så virker det - mange tak