Avatar billede ipswich Nybegynder
17. april 2004 - 23:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke connecte til MySQL database

Hej

Hvis man under site-definition (testing server) indtaster:
Server Model:PHP MySQL
Access: FTP
FTP host: "ftp-server name".dk
Host directory: www.mydomain.dk
Login: "FTP-login"
Password: "FTP-adgangskode"
URL-prefix: http://www.mydomain.dk

........så ser det ud til at testing serveren er sat rigtigt op - ingen fejlmeddelelser og "setup for the sites testing server" er vinget af.

.......men - når der skal oprettes en MySQL connection går det galt. Ved test kommer meddelelsen "there is no testing server running on the server machine".

Jeg går ud fra at connection name bare er et navn jeg selv tildeler? Dernæst er jeg også i tvivl om min rootfolder på serveren - der ligger en mappe der hedder www på serveren - betyder det noget for ovenstående URL-prefix?

Kan nogen give et råd?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
17. april 2004 - 23:48 #1
I "Host Directory" indtaster du lige "www"

Url prefix skal bare være som den er.
Avatar billede ipswich Nybegynder
18. april 2004 - 00:05 #2
OK - men jeg får fortsat meddelelsen "HTTP error code 404 file not found" når jeg kører en test i MySQL connection dialogboksen.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
18. april 2004 - 00:11 #3
Ok, når du logger dig ind på din server med ftp, så er der en mappe der hedder "www" ?
Ligger din index side i denne mappe, den side du ser når du kalder www.mydomain.dk i en browser?
Avatar billede ipswich Nybegynder
18. april 2004 - 00:16 #4
Jep - index-siden (index.php) ligger i www mappen. Siden er lige pt tom.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
18. april 2004 - 00:31 #5
Og du har i "host directory" kun "www" eller "www/" dette gælder under punket "Remote info" også
Avatar billede ipswich Nybegynder
18. april 2004 - 00:36 #6
I både remote info og testing server har jeg www.mydomain.dk/www/
Avatar billede bojohansen Nybegynder
18. april 2004 - 00:42 #7
du skal slette www.mydomain.dk så der kun står "www" eller "www/" i feldtet for "Host Directory"
Avatar billede ipswich Nybegynder
18. april 2004 - 00:49 #8
Super - tak for hjælpen
Avatar billede bojohansen Nybegynder
18. april 2004 - 00:50 #9
Det var så lidt. Tak for points :-)
Avatar billede ipswich Nybegynder
18. april 2004 - 00:51 #10
Jeg er ny i det her forum - og har måske ikke helt forstået hvordan man tildeler point - jeg forsøgt at tildele dig point bojohansen - men jeg kan ikke se at det lykkes!!! Håber du fik dem....
Avatar billede bojohansen Nybegynder
18. april 2004 - 00:53 #11
Jeg fik dem. hvis du kigger på mit første indlæg kan du se at der står "Accepteret svar"
Avatar billede ipswich Nybegynder
18. april 2004 - 00:54 #12
ååhhh - Ok. Fint
Avatar billede bojohansen Nybegynder
18. april 2004 - 00:59 #13
Og som ny bruger her vil jeg bare sige velkommen :-)