Avatar billede kimb Nybegynder
09. februar 2001 - 21:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Netværk til windows 2000

Hvordan skal indstillingerne være i windows 2000, hvis man skal lave netværk mellem 2 PC\'er hvor den ene har win 2000 og den anden har win 98 - jeg kan bare ikke få det til at virke.
Kim
Avatar billede handmade Nybegynder
09. februar 2001 - 21:44 #1
Bruger du hub eller routersoftware
Avatar billede snowball Novice
09. februar 2001 - 21:49 #2
Kommer den og spørger efter et password ???

Hvis den gør det så skal du bare aktivere Guest kontoen !

kontrol panel --> Users and passwords --> fanebladet advanced --> klik på knappen advanced --> klik på users mappen --> højreklik på Guest accounten og vælg properties --> fjern fluebenet ved Account is disabled

Snowball
Avatar billede makse Nybegynder
09. februar 2001 - 21:50 #3
Prøv at gå ind her: www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=winsetup
De har en god guide til det.
Avatar billede kimb Nybegynder
10. februar 2001 - 11:27 #4
Jeg mangler noget mere konkret, jeg bruger vist nok ikke hub eller routersoftware. guest kontoen var OK.
Avatar billede makse Nybegynder
10. februar 2001 - 12:46 #5
Har du husket at dele/share de drev/mapper der skal være tilgængelige?
Avatar billede kimb Nybegynder
10. februar 2001 - 14:12 #6
ja jeg har delt alle drev
Avatar billede snowball Novice
10. februar 2001 - 14:14 #7
Hvilken IP, subnet osv har du givet de 2 PC\'ere?

Snowball
Avatar billede dr-dew Nybegynder
10. februar 2001 - 22:28 #8
Jeg har selv opdaget at NetBEUI, TCP/IP / IPX/SPX
protokollerne skal være installeret.

// Dr. Dew
Avatar billede snowball Novice
10. februar 2001 - 22:40 #9
dr-dew: Det kommer jo helt an på hvad netværket skal bruges til !

Snowball
Avatar billede kimb Nybegynder
10. februar 2001 - 22:41 #10
Jeg har løst problemet, det den s...... firewall der blokerede for netværket - så blev jeg så klog
Avatar billede snowball Novice
10. februar 2001 - 22:45 #11
OK !

Husk og luk spørgsmålet ved selv at lave et svar og acceptere det !

Snowball
Avatar billede kimb Nybegynder
11. februar 2001 - 00:02 #12
det var firewallen der blokerede