Avatar billede interkriller Nybegynder
16. april 2004 - 09:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mangler DOCTYPE i mit asp-genererede wml-dokument

Jeg har et asp-dokument som sammen med et xslt og et xml outputter en wml.
MEN.....
Der mangler en doctype. Jeg går ud fra den skal sættes i asp-filen, men hvor og hvad hedder den.

HER ER ASP:

<SCRIPT LANGUAGE="JSCRIPT" RUNAT="SERVER">
Response.ContentType = "text/vnd.wap.wml";
//
// Detect hvilken type præsentation, XML-dokumentet skal transformeres til.
//
var strStyleFile;
switch (Request("presentationformat")+"") {
    case "intern" :
        strStyleFile = "til_html_vis_alt.xsl";
        break;
    case "wap" :
        //Response.ContentType = "text/wml";
        strStyleFile = "til_wml.xsl";
        break;
    default :
        strStyleFile = "fob_wml.xsl";
}

//
// 2. Angiv placering af XML-dokument og XSL-stylesheet.
//
var strSourceFile = Server.MapPath("spoergeskema.xml");
var strStyleFile = Server.MapPath(strStyleFile);

//
// 3. Indlæs XML-dokument.
//
var oSource = Server.CreateObject("MSXML2.DOMDocument.3.0");
oSource.async = false;
oSource.load(strSourceFile);

//
// 4. Indlæs XSL-stylesheet.
//
var oStylesheet = Server.CreateObject("MSXML2.DOMDocument.3.0");
oStylesheet.async = false;
oStylesheet.load(strStyleFile);

//
// 5. Send transformeret HTML til client.
//
oSource.transformNodeToObject (oStylesheet, Response);

</SCRIPT>

xslt og xml kan du se her:(hvis der er brug for det)

www.krjes.mudweb.dk/pisxml/xmlproblemer.html
Avatar billede nute Nybegynder
16. april 2004 - 10:24 #1
det sætter du i din xsl fil med denne instruktion:

<xsl:output doctype-public="-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN" doctype-system="http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml" />

/nute
Avatar billede nute Nybegynder
16. april 2004 - 10:27 #2
hmm ... mon ikke du skal have 'media-type' med ...
og måske encoding ... og måske method ...

<xsl:output method="xml" doctype-public="-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN" media-type="text/vnd.wap.wml" doctype-system="http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml" encoding="ISO-8859-1"/>
Avatar billede interkriller Nybegynder
16. april 2004 - 10:54 #3
Sandelig så om det ikke virkede, men på http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.krjes.mudweb.dk%2Fxsl%2Fidg%2Findex.asp brokker den sig højlydt over mine <br /> tags....wonder why
Avatar billede interkriller Nybegynder
16. april 2004 - 11:03 #4
Skal <br/> tags skrives på en speciel måde?
Avatar billede interkriller Nybegynder
16. april 2004 - 11:04 #5
Smid et svar...Så opretter jeg <br/> spørgsmålet seperat
Avatar billede interkriller Nybegynder
16. april 2004 - 11:25 #6
HEHE, nu virker lortet... :D

sådan da...

underligt med de breaks men...det er da i det mindste på mobilos med radiobuttons
Avatar billede nute Nybegynder
16. april 2004 - 11:30 #7
nåh ... det går lidt for stærkt for mail-udsenderen til E! dette her. jeg har endnu ikke modtaget nogen mail om at du har postet kommentarer og det var meget tilfældigt at jeg så det var kommet flere indlæg ... skummelt.

anyway ... godt det virker :-)

/nute
Avatar billede nute Nybegynder
16. april 2004 - 11:33 #8
du behøver ikke oprette et nyt spm til dit <br/> spm ... post det her ... jeg svarer gerne. hvad var det validatoren ikke ville ede ?
Avatar billede interkriller Nybegynder
16. april 2004 - 13:05 #9
den ville bare ikke æde <br/> efter </option>, men det er faktisk også ligegyldigt, da den automatisk breaker...men hvis du ved hvorfor den ikke vil acceptere den, så vil jeg da gerne høre det...

Du kan ikke se det på ovenstående link, da fejlen er rettet... :-)
Avatar billede interkriller Nybegynder
16. april 2004 - 13:05 #10
Mange tak for hjælpen, så blev det en god fredag alligevel
Avatar billede nute Nybegynder
16. april 2004 - 13:12 #11
Det eneste  element en <select/> kan indeholde, er <option/> - derfor vil den ikke æde noget andet inde i dette element ;o]

selv tak :-)