Avatar billede ferro Nybegynder
15. april 2004 - 09:49 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Åbning af porte.

Jeg sidder ude på min skole, i skolepraktik, i en stor datahal, vi har vores egen internet forbindelse, men der er en firewall, jeg vil meget gerne på irc, men de porte det benytter (6667, 6668) er blokeret, nogle der har en idé til hvordan jeg kommer udenom det problem?
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. april 2004 - 09:52 #1
Der er måske en grund til, at man ikke vil kompromitere sikkerheden? Du skal åbne for dem i firewallen. Har du adgang til den?
Avatar billede ferro Nybegynder
15. april 2004 - 10:06 #2
Nej, så havde det jo ikke været noget problem :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. april 2004 - 10:09 #3
Ok. Så begiver vi os ud i noget lyssky, og det er ikke tilladt på Eksperten :o) Jeg hopper af her.
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. april 2004 - 10:12 #4
Måske det var smartere at bruge irc til du kommer hjem? :o)
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2004 - 10:16 #5
ferro >> Svaret her på E. er - kontakt systemadministratoren, og spørg om der kan blive åbnet for disse porte.
Alle andre løsninger på dit problem, kan du ikke få hjælp til her på E.
Avatar billede ferro Nybegynder
15. april 2004 - 10:16 #6
Jeg er ikke klar over hvad der er tilladt. Jeg tænkte at der måske var andre metoder at få forbindelse på.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2004 - 10:17 #7
Jeg kender ikke IRC, men kan det sættes op til at bruge andre porte, så er bare at ændre dem til en port du ved der er åben
Avatar billede ferro Nybegynder
15. april 2004 - 10:18 #8
I har misforstået, jeg søger ikke at "hacke" firewall'en eller noget i den retning, jeg
er interreseret i andre metoder at få forbindelse til irc på.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2004 - 10:25 #9
Jamen, for at få forbindelse skal porten der bruges jo være åben.
Er den ikke det, kan det ikke lade sig gøre.
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. april 2004 - 14:49 #10
du kan sætte cgi-irc op på en server uden for firewallen og bruge den
den virker perfekt igennem en meget restrikt firewall hvor du feks kun har port 80 åben
http://cgiirc.sourceforge.net/

ellers har jeg hørt at dette skulle virke ret godt .. har ikke selv testet men personen der fortalte mig om det påstod at det ville virke selv om alt er lukket så der kun er port 80 åben og firewallen feks tester hvilken type traffik der er tale om.. feks kunne de teste om det er http traffik så du ikke kan sætte en port forwarder op eksternt...men dette skulle virke aligevel
http://desproxy.sourceforge.net/config-en.html
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. april 2004 - 14:51 #11
medmindre der er regulativer i din virksomhed der siger at du ikke må gå på irc kan jeg ikke se noget problem i at du går uden om firewallen hvis du kan.. og det er ihvertfald ikke imod ekspertens regler at hjælpe med det.
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. april 2004 - 14:53 #12
Godt du lige fik det sidste med :o)

Hvis det er konfigureret på sådan en måde, at man umiddelbart ikke kan benytte irc, kunne det jo tænkes, at man ikke vil kompromittere sikkerheden. Jeg ville forhøre mig.
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. april 2004 - 14:55 #13
ved at benytte cgi-irc kompromitteres sikkerheden ikke mere end hvis man besøger eksperten.dk da det bare er en web-chat .. der er ikke mulighed for at sende dcc m.m, den er ret primitiv men joine kanaler og chatte kan man da ;)
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. april 2004 - 14:57 #14
du kan prøve en test her
http://cgiirc.ch.blitzed.org/irc.cgi

sourceforge.net har vist lidt problemer ? jeg kan ihvertfald ikke komme til
men så kan du prøve senere
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. april 2004 - 14:57 #15
Ok :o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. april 2004 - 14:59 #16
Jeg kommer fint ind
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. april 2004 - 14:59 #17
cgi-irc adskiller sig netop fra andre web baserede chats da den er http/cgi baseret, hvor de fleste andre er bygget op på java og connecter fra din egen maskine.. og så er firewallen stadig et problem
Avatar billede ferro Nybegynder
15. april 2004 - 15:00 #18
Fabalagtigt :) Har ikke prøvet det endnu, men den test du gav virkede, så håber vi det også gør det når jeg selv sætter det op :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. april 2004 - 15:02 #19
nå nu kom jeg også ind :)