Avatar billede peterk Nybegynder
14. april 2004 - 14:37 Der er 5 kommentarer

Hvilken editor er bedst ?

Er der nogen der kendet et site, hvor man kan se forskel imellem Frontpage, Dreamweaver og Golive. Eller evt. kender til test af disse 3 programmer ?
Avatar billede espersen Novice
14. april 2004 - 14:45 #1
karaktér:
Frontpage : 00 for koden - 9 for brugervenlighed
Dreamweaver : 10 for koden - 7 for brugervenlighed
Golive kender jeg ikke...
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
14. april 2004 - 14:53 #2
Frontpage (Nyere versioner) : 05 for kode / 10 for brugervenlighed.
DreamWeaver : 10 for kode / 8 for brugervenlighed
GoLive : 7 for kode / 9 for brugervenlighed

Eget valg : Frontpage (mest til WYSIWYG, og ikke rå kode).

//Jan
Avatar billede peterk Nybegynder
14. april 2004 - 14:58 #3
Jeg har idag et stort site 500 sider, med mange billeder. Jeg vil gerne at det var lettere at optimere billeder. Hvilket jeg mener bør være nemmere i Golive da det hænger sammen med Photoshop - er dette korrekt ?
Avatar billede spe Nybegynder
14. april 2004 - 22:08 #4
Golive (specielt den seneste version CS) har klart en fordel m.h.t til samarbejdet med Photoshop da begge er Adobe programmer. Web-optimeringen af billeder når du har redigeret i Photoshop-filen foregår i baggrunden så du skal ikke hente billederne ind på ny.

Frontpage har den ulempe at den er meget PC og Microsoft-orienteret hvilket betyder at brugere på andre platforme har flere problemer med at se hjemmesider lavet i Forntpage ordentligt end med de to andre programmer.

GoLive har haft det problem at programmet ofte selv vil bestemme koden. Så hvis brugeren retter i koden overskriver GoLive det igen. Dette problem er dog minimeret meget med de to seneste versioner.
Jeg er helt enig med stoltenborg i at brugervenligheden i GoLive er lidt bedre end i Dreamweaver.
Avatar billede basicq Nybegynder
15. april 2004 - 20:17 #5
Klart HomeSite ingen diskution. Du laver selv koden så det kan jeg ikke give karakter for, men brugervenlighed helt klart i top.