Avatar billede es-web.dk Nybegynder
12. april 2004 - 14:52 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Hvad kan jeg gør for at gøre min windows stabilt ?

Jeg har problemer med at mit system er ustabilt og sætter sig fast rimlig tit. Jeg har lige fået nyt noget nyt hardware i den.

Epox 8K9A9I S-A Via400 Atx bundkort
Amd XP2600+ FSB333 0.13 Tray CPU
Corsair VS 512 Mb Pc3200 C2,5 Ram 3 stk

jeg har tjekket køler og cpu om det er rigtigt sat i.
Jeg har 5 7200RPM diske i og fandt en side til at regne ud på hvor stor en psu jeg skulle bruge til mit system. Skiftede min 300W ud med en 400W men det hjalp kun lidt på det.

Jeg har prøvet at geninstalere windows, jeg har prøvet at tjekke alt det jeg tror det kunne være galt.

Nogen der kan hjælpe mig lidt her?
Avatar billede frostware Nybegynder
12. april 2004 - 15:01 #1
kør test på alle harddiskene og på rammene. Der findes HDD test programmer på producenternes hjemmesider som er beregnet til deres mære HDD.
Avatar billede resten Nybegynder
12. april 2004 - 15:01 #2
Prøv lige at skriv dette i kør for at tjekke for usigneret driver.

Sigverif.exe
Avatar billede es-web.dk Nybegynder
12. april 2004 - 15:16 #3
Det har ikke noget med harddiskene at gøre da det de ikke sige sjove lyde eller noget. Hvad kan jeg bruge til at tjekke rammene med ?
Avatar billede es-web.dk Nybegynder
12. april 2004 - 15:19 #4
resten. Ja hvad skal jeg gør med den ? udover den fortæller mig at mine drivere ikke er godkendt af windows ?
Avatar billede es-web.dk Nybegynder
12. april 2004 - 15:24 #5
http://www.es-web.dk/log.txt det er logilen fra Sigverif.exe
Avatar billede resten Nybegynder
12. april 2004 - 16:19 #6
Ja okey det var en mega liste :)

Men de driver du selv har indstaleret er de komplitable med winxp/win2k ?
Avatar billede serverservice Praktikant
12. april 2004 - 17:07 #7
Du kan teste dine ram med memtest.
http://www.memtest86.com/
http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm#DFT  Test også dine diske med dft- det er ofte en harddisk der får systemet til at fryse.
Avatar billede es-web.dk Nybegynder
12. april 2004 - 22:19 #8
Jamen systemet fryser ikke det genstarter.
Avatar billede serverservice Praktikant
12. april 2004 - 23:34 #9
"mit system er ustabilt og sætter sig fast rimlig tit" lyder bare som om det fryser. Nå, men du skal som sagt undersøge dit hardware. hvor langt er du nået?
se også i fejlloggen efter events med rødt skilt
Avatar billede magictouch Nybegynder
13. april 2004 - 07:43 #10
Ellers , når den genstarter, kan det muligvis være cpu temp. Tjek den med Aida32 under PC-sensor: http://www.webattack.com/get/aida32.shtml
Avatar billede es-web.dk Nybegynder
13. april 2004 - 16:53 #11
Den der ram test tager da syg langtid. Den køre de samme 7 eller var det 8 test i gennem 12 gange. Det var kun i test nummer 6 at den kom med nogen fejl. Men tror ikke det er mine ram da den ikke gik ned under testen af dem. ´Hvis det er en ram fejl der gør den genstarter så ville de jo også genstarte under testen når den kommer til det "dårlige" område.
Avatar billede es-web.dk Nybegynder
13. april 2004 - 16:53 #12
Alle de drivere jeg har installerer er til win2k/win xp. og de fleste er orginal driveren
Avatar billede serverservice Praktikant
13. april 2004 - 17:14 #13
fik du testet din system disk?
Avatar billede es-web.dk Nybegynder
13. april 2004 - 19:07 #14
ja den er der ikke noget galt med.
Avatar billede serverservice Praktikant
13. april 2004 - 19:20 #15
http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,7357,00.asp
Hvad er dine cpu temperatur, og bundkort?
se også i fejlloggen efter events med rødt skilt . sende eventid herind.
Avatar billede es-web.dk Nybegynder
13. april 2004 - 21:26 #16
cpu idle 43. og den kom op på 46 efter en cpu burn test.
bundkort ligger på mellem 33 og 35
Avatar billede es-web.dk Nybegynder
13. april 2004 - 21:28 #17
Avatar billede resten Nybegynder
13. april 2004 - 22:01 #18
Prøv at fortælle mig hvilke programmer du har indstaleret.
Avatar billede resten Nybegynder
13. april 2004 - 22:05 #19
Prøv at slet IIS det lader til den laver en masse balade.